Napriek miliarde návštevníkov YouTube neprináša zisk
Hoci YouTube patrí medzi najobľúbenejšie webové stránky a má viac ako miliardu návštevníkov, jeho zisk je nulový.
Podľa správy uverejnenej vo Wall Street Journal sa obria videoslužba sa aj napriek 4-miliardovým príjmom sotva uživí. Z tejto sumy však predaj reklamy činí len 6 %, čo je dosť prekvapujúce, pretože reklamy sú vo videoobsahu všadeprítomné.
Problém môže byť v tom, že väčšina ľudí prichádza na stránku prostredníctvom zdieľaných odkazov a videí vložených na iných stránkach, takže vlastne nenavštevujú domovskú stránku, ako to robia na Facebooku či Twitteri.
Väčšinu návštevníkov tvoria príležitostní diváci a až o 85 % zhliadnutí sa postará iba 9 % z celkového počtu používateľov. Pritom väčšinu pravidelných divákov tvoria tínedžeri, takže pre zadávateľov reklamy je dosah ich spotov oveľa nižší ako napr. pri televíznej reklame. To je aj jeden z dôvodov toho, že YouTube má na celkovom predaji reklám Googlu podiel len 6 %.
Google už podnikol kroky na zmenu situácie, k ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH