Nástroje business intelligence: Zabudnite na pocity. Oprite sa o dáta
Správne rozhodnutia si vyžadujú správne informácie. O dáta dnes nie je núdza, naopak, sme nimi zaplavení. Ako je potom možné, že na poradách všetci plnia plán na 120 percent, no spoločnosti sa nedarí? Cieľom nástrojov business intelligence v takom prípade je pomôcť zorientovať sa a získať jasný prehľad o dianí v organizácii. Relevantné informácie musia byť k dispozícii v prehľadnej forme, kdekoľvek, no najmä veľmi rýchlo.
Business intelligence je však široký a rozmanitý pojem. Pri výbere riešení sa preto treba zamerať na jednotlivé aspekty – dashboarding, reporting, analýzy či distribúciu – a zariadiť sa podľa nich. Netreba však zabúdať, že hlavným cieľom BI nie sú len pekne podané dáta, ale akcie, ktoré na ich základe možno vykonať.
Dashboarding
Dashboard alebo kokpit je jedna z najobľúbenejších foriem reportingu na sprostredkovanie súhrnných informácií. Jeho názov je odvodený od prístrojovej dosky automobilu a tento obľúbený nástroj manažérov ju svojou jednoduchosťou skutočne pri ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH