AJ PRODUKTY AJ PRODUKTY AJ PRODUKTY

Nový pohon plug-in hybrid pre Audi A5 kombinuje dynamiku, efektivitu a dlhý elektrický dojazd

Tlačové správy
0
  • Audi ponúka A5 Limuzínu a A5 Avant ako e-hybrid quattro* v dvoch výkonových verziách so systémovým výkonom do 270 kW (367 k)
  • Vysokonapäťová batéria s väčšou kapacitou a energetickou hustotou, ako aj inteligentná stratégia rekuperácie zvyšujú efektivitu a výkonnosť
  • Inteligentný manažment hybridného pohonu automaticky volí optimálnu prevádzkovú stratégiu s elektrickým dojazdom do 110 kilometrov

S_022025_S25 Advertisement

Nové Audi A5, skonštruované na báze Premium Platform Combustion (PPC), dostane nového člena rodiny: po prvý raz bude Audi v rade A5 ponúkať okrem verzií so spaľovacími motormi aj verziu s pohonom plug-in hybrid (PHEV) v dvoch výkonových stupňoch. Zákazníkom to prinesie väčší komfort a technické inovácie pre ich každodennú mobilitu. Nová generácia vysokonapäťových batérií má približne o 45 percent väčšiu kapacitu. Okrem toho zvýšený rekuperačný výkon prispieva k elektrickému dojazdu do 110 kilometrov.

Novým modelovým radom A5 značka Audi otvorila ďalšiu kapitolu svojej úspešnej histórie strednej triedy. Priniesol expresívnejší dizajn, najmodernejšiu technológiu spaľovacích motorov a novú koncepciu ovládania. Nové modely A5 s pohonom plug-in hybrid teraz poskytujú zákazníkom ešte väčšiu flexibilitu a efektivitu. Na ich ešte lepšie rozoznanie Audi odteraz zavádza označenie „e-hybrid“ pre technológiu pohonu plug-in hybrid.

„Ako súčasť našej modelovej ofenzívy v roku 2025 výrazne rozšírime našu ponuku automobilov s pohonom plug-in hybrid“, povedal Gernot Döllner, CEO Audi. „Nová generácia našich modelov plug-in hybrid so systémovým výkonom až do 270 kW (367 k) poskytuje športovo-komfortný zážitok z jazdy, ako aj vyváženú kombináciu výkonnosti a efektivity.“

Geoffrey Bouquot, člen predstavenstva AUDI AG pre technický vývoj dopĺňa: „Predĺžený elektrický dojazd našich nových modelov s pohonom plug-in hybrid umožňuje našim zákazníkom absolvovať väčšinu ich každodenných jázd výlučne s elektrickým pohonom. Naša hybridná technológia kombinuje to najlepšie z dvoch svetov a poskytuje vysokú mieru flexibility v každodennom živote. A vďaka novému označeniu technológie pohonu ,e-hybrid‘ to teraz bude rozoznateľné už na prvý pohľad.“

Nové Audi A5 Limuzína e-hybrid quattro a Audi A5 Avant e-hybrid quattro sú dostupné v dvoch výkonových stupňoch. Poháňa ich benzínový motor 2.0 TFSI s výkonom 185 kW (252 k) skombinovaný s elektromotorom s výkonom do 105 kW. Maximálny systémový výkon pohonu sa líši podľa celkového vyladenia. Verzia s výkonom 270 kW (367 k) zrýchľuje Avant a Limuzínu za 5,1 sekundy z 0 na 100 km/h. Verzie s výkonom 220 kW (299 k) zrýchľujú z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy. Všetky verzie dosahujú rovnakú maximálnu rýchlosť 250 km/h.

Srdcom nových modelov A5 plug-in hybrid je nová vysokonapäťová akumulátorová batéria, umiestnená v zadnej časti vozidla. Konštruktéri Audi zvýšili jej kapacitu na 25,9 kWh (netto 20,7 kWh), čo predstavuje plus približne 45 percent oproti predchádzajúcej verzii. Integrovaná nabíjačka umožňuje nabíjať batériu striedavým prúdom výkonom 11 kW. S týmto výkonom sa doba nabitia batérie z 0 na 100 percent skráti na 2,5 hodiny.

Technici Audi výrazne zvýšili aj rekuperačný výkon. Intenzita rekuperácie pri spomaľovaní sa dá pri jazde výlučne s elektrickým pohonom nastavovať pádlami na volante. Nové modely A5 e-hybrid jazdia zásadne čo najdlhšie s elektrickým pohonom, aby energiu akumulovanú v batérii plnohodnotne využili do cieľa jazdy. Keď je táto funkcia aktivovaná, vozidlo rekuperuje samostatne.

Východiskovými parametrami sú pri tom dáta trasy uložené v navigačnom systéme vozidla. Nové Audi A5 e-hybrid quattro dokáže automaticky rekuperovať aj bez aktivovaného navádzania do cieľa.

Manažment hybridného pohonu nových modelov je koncipovaný na efektivitu, flexibilitu a maximálny komfort zákazníka, preto automaticky volí optimálnu prevádzkovú stratégiu. K dispozícii sú dva prevádzkové režimy – elektrický, označený „EV“ a hybridný, označený „Hybrid“. V režime EV automobil jazdí zásadne s elektrickým pohonom, kým to energia batérie dovoľuje. Pri jazde v režime Hybrid manažment pohonu v prípade potreby môže udržiavať úroveň nabitia batérie na konštantnej úrovni, aby ušetril dostatok elektrickej energie pre neskoršiu jazdu s elektrickým pohonom – napríklad v meste. Pri automatickom hybridnom režime sa teraz po prvý raz dá nastaviť želaná úroveň nabitia batérie pomocou digitálneho posúvača v menu MMI.

Rovnako, ako celý modelový rad A5, majú aj modely s pohonom plug-in hybrid sériové vybavenie na vysokej úrovni. Pri športovo ladených modeloch A5 e-hybrid quattro s vyšším výkonom zahŕňa sériové vybavenie dizajnové balíky S line exteriér, Optikpaket čierny a tmavo tónované sklá v zadnej časti kabíny, čo im dodáva zvlášť dynamický vzhľad.

A5 Limuzína e-hybrid quattro v nižšom výkonovom stupni má na Slovensku cenu od 62 670 eur, A5 Avant e-hybrid quattro štartuje od 64 790 eur. A5 Limuzína vo vyššom výkonovom stupni s výrazne obohateným sériovým vybavením stojí od 72 090 eur, A5 Avant e-hybrid quattro* 74 200 od eur. Nové modely A5 e-hybrid, ktoré sa budú vyrábať v závode Neckarsulm, sa dajú v Európe objednávať od 27. marca. Uvedenie na trh je plánované od apríla 2025.

Na nasledujúcich stranách nájdete podrobné informácie k modelom Audi A5 e-hybrid quattro.

 

Audi

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať