ACER_112024 ACER_112024 ACER_112024

Nový postup pri výrobe batérií pre elektromobily predlžuje ich životnosť až o 50 %

Technológie
0

Technológia batérií pre elektromobily zaznamenáva výrazný pokrok. Výskumníci z Centra pre batérie SLAC-Stanford objavili účinnejší spôsob predĺženia životnosti batérií nabíjaním batérií typu „pouch cell“ vysokým nabíjacím prúdom len 20 minút namiesto tradičného 10-hodinového nabíjania nízkym prúdom.

Napriek počiatočnej vyššej strate lítia (zhruba o 30 % v porovnaní s 9 % pri pomalom nabíjaní) táto metóda viedla k zvýšeniu životnosti batérií v priemere o 50 %, pričom pri niektorých batériách sa životnosť zvýšila až o 70 %. Tento inovatívny prístup spochybňuje všeobecný názor, že pomalé nabíjanie je najlepšie na optimalizáciu batérie, a ponúka účinnejšiu alternatívu. Podrobnosti boli publikované v štúdii v časopise Joule

S_1124 T Gaming Advertisement

Výskumný tím zdôrazňuje význam medzivrstvy pevného elektrolytu (solid electrolyte interphaseSEI) pri výrobe batérií a to, aká kľúčová je pre celkovú výkonnosť batérie jej optimalizácia počas procesu tvorby. Metóda rýchleho nabíjania navrhnutá v štúdii sa zameriava na uvoľnenie priestoru nad hlavou v kladnej elektróde deaktiváciou väčšieho množstva iónov lítia počas tvorby SEI, čo umožňuje efektívnejšie cyklovanie elektródy. 

Tento vývoj v oblasti technológie batérií prichádza v čase, keď výrobcovia elektrických vozidiel hľadajú spôsoby, ako prilákať nových zákazníkov. Batérie s dlhšou životnosťou môžu spotrebiteľom poskytnúť istotu, že ich investícia do technológie mobilného skladovania energie bude dobrá po celý čas, kým budú vlastniť svoje auto. To je obzvlášť dôležité, keďže ľudia majú tendenciu ponechať si svoje vozidlá dlhšie. Spojenie batérií s dlhšou životnosťou s technológiou výmeny batérií by mohlo spôsobiť revolúciu v modeli vlastníctva elektrických vozidiel, pretože by umožnilo väčšiu flexibilitu a dlhú životnosť pri používaní technológie batérií v rôznych vozidlách.

VEĽKÁ SÚŤAŽ PRE PREDPLATITEĽOV

Niekoľko spoločností už skúma služby výmeny batérií, pričom niektoré sa zameriavajú na elektrické skútre a dvojkolesové vozidlá, zatiaľ čo iné zavádzajú riešenia pre štvorkolesové vozidlá. Napríklad americká spoločnosť Ample spolupracuje so spoločnosťou Stellantis na zavedení výmeny batérií v rámci služby zdieľania vozidiel Stellantis Free2move v Španielsku. Spočiatku pôjde o 100 elektrických vozidiel Fiat 500e.

Čínsky startup U Power tiež predstavil modulárnu službu výmeny batérií pre dvojkolesové aj štvorkolesové vozidlá s podporou robotov, čím demonštroval potenciál novej éry vo vlastníctve elektrických vozidiel. Tieto pokroky v technológii batérií pre elektromobily a služby výmeny batérií ponúkajú pohľad do budúcnosti vlastníctva elektromobilov s potenciálom zmeniť tradičný model vlastníctva vozidiel a poskytnúť udržateľnejší a efektívnejší prístup k mobilite.

Zdroj: cleantechnica.com.

Zdroj Foto: freepik.com.

Redakcia

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať