Ochrana spotrebiteľov sa zvyšuje. Hry obsahujúce nákup v aplikácii nemôžu byť označené ako bezplatné.
Spoločnosť Google sa v rámci aplikácií rozhodla zaviesť podľa EK niekoľko zmien, firma Apple zatiaľ nepredložila žiadne konkrétne a okamžité riešenia problémov.
Ochranu spotrebiteľov pri on-line hrách zvyšuje spolupráca Európskej komisie a členských štátov. Ako ďalej informovala EK, spolu s vnútroštátnymi orgánmi spojili sily v reakcii na veľký počet sťažností v krajinách EÚ. Tie sa týkali nákupov v rámci aplikácií v prípade on-line hier a najmä neplánovaných nákupov deťmi. „Ide vôbec o prvý takýto postup pri presadzovaní dodržiavania práva v EÚ, v ktorom vnútroštátne orgány spojili sily s Európskou komisiou. Som rád, že prináša hmatateľné výsledky," uviedol komisár EÚ pre spotrebiteľskú politiku Neven Mimica.
Podľa podpredsedníčky EK Neelie Kroesovej je nákup v rámci aplikácií legitímny model podnikania, ale je nevyhnutné, aby výrobcovia aplikácií pri vývoji nových podnikateľských modelov poznali a rešpektovali právne predpisy EÚ. Koncom minulého roka adresovali vnútroštátne orgán ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH