Pracovníkov call centier nútia súhlasiť s ich monitorovaním pri práci z domu
Pracovníkov kolumbijského call centra, ktoré poskytuje outsourcované zákaznícke služby niektorým z najväčších spoločností v krajine aj v zahraničí, nútia podpísať zmluvu, ktorá ich zamestnávateľovi umožní nainštalovať kamery do ich domovov na monitorovanie pracovného výkonu pri práci z domu. Šesť ľudí pracujúcich pre Teleperformance, jednu z najväčších svetových spoločností prevádzkujúcich call centrá, ktorá medzi svojich klientov zahrnuje Apple, Amazon či Uber, vyslovilo znepokojenie pre zmluvu z marca, ktorá umožňuje monitorovanie kamerami s umelou inteligenciou v domácnostiach pracovníkov, hlasovú analýzu a ukladanie údajov zozbieraných od rodinných príslušníkov pracovníka vrátane mladistvých.
Teleperformance zamestnáva viac ako 380 000 pracovníkov na celom svete vrátane 39 000 pracovníkov v Kolumbii. Jedna z pracovníčok, ktorá pracuje na účet Applu, pre NBC News uviedla, že podpísala zmluvu, pretože sa obávala straty zamestnania. Nadriadený jej povedal, že ak dokument odmietne pod ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH