S_1124_Flexcam Advertisement S_1124_Flexcam S_1124_Flexcam Advertisement

Právne okienko

0
1. Ako postupovať, ak obchodník nechce uznať reklamáciu tovaru objednaného z e-shopu? V takomto prípade môžu nastať v zásade dve situácie. Ak zákazník reklamuje tovar do 12 mesiacov od jeho kúpy, možno reklamáciu podľa § 18 ods. 6 zákona o ochrane spotrebiteľa zamietnuť len na základe odborného posúdenia (znaleckého posudku). V opačnom prípade musí vybaviť reklamáciu opravou, výmenou, vrátením kúpnej ceny a pod. Keby zákazník reklamoval tovar až po 12 mesiacoch od zakúpenia, potom sa znalecký posudok na zamietnutie reklamácie nevyžaduje. K rozhodnutiu o zamietnutí reklamácie je však predávajúci povinný pripojiť aj zoznam subjektov, ktorým možno zaslať tovar na odborné posúdenie. Dôležité je, že ak tovar zákazník zašle na posúdenie znalcovi, ktorého mu odporučí predávajúci, nemôže predávajúci od zákazníka požadovať úhradu za znalecký posudok. Úhradu nemôže požadovať ani v prvom prípade, teda ak predávajúci sám od seba zašle tovar znalcovi (v prípade reklamácie do 12 mesiacov od zakúpen ...

ADV. KANCELÁRIA FICEK&FICEKOVÁ

Všetky autorove články
Právne okienko reklamácia e-shop