Prelínanie vrstiev
Vtejto časti pokročíme vprípade grafického editora ZPS 16 kzložitejším technikám apristúpime kvrstvám. Najnovšia verzia ZPS, samozrejme, dokáže svrstvami pracovať na veľmi pokročilej úrovni. Ukážeme to na pridaní oblohy do fotografie, ktorá bola pôvodne „bez oblohy“.
Bývajú také dni – celé nebo je biele ako mlieko avy
máte jedinú chvíľu, keď si môžete odfotiť nejakú zaujímavú scénu. Už dopredu však
viete, že to nebude ono – biela obloha sa na fotke prejaví, či budete fotiť na
najvyššom rozlíšení do RAW alebo akokoľvek inak. Tu už pomôže jedine dodatočná
úprava, keď oblohu vložíte do snímky dodatočne prelínaním vrstiev.
Toto je pôvodný obrázok s typickou „bielou oblohou“
Potrebujeme na to dve fotografie – pôvodnú sbielou oblohou, ktorá by však mala byť čo najkontrastnejšia, ato hlavne na okrajoch sbielou oblohou. Druhú zase s oblohou za skvelého počasia, keď tam máte napr. efektné mráčiky. Tieto dve fotografie teraz dáme pomocou ZPS šikovne dokopy.
Otvoríme si pôvodný obrázok sbielou oblohou vrežime Editor azadáme príkaz Upraviť/Vložiť zo súboru. Tým vznikne nad pôvodným obrázkom ďalšia vrstva, ktorej prispôsobíme veľkosť apozíciu. Veľmi dôležité teraz je, aby sme zmenili spôsob prelínania vrstiev zNormálny na Stmaviť. Možno experimentovať aj sinými režimami atakisto spercentom krytia vrstvy, až sa dosiahne želaný výsledok.
Takto sa prelínajú vrstvy srôznymi režimami
Je pravda, že na okrajoch spojenia vrstiev sa nie všetko tip-top. Niektoré časti zpôvodného obrázka sú prekryté našou oblohou neželaným spôsobom. To však môžete vyriešiť pomocou nástroja Výberový štetec, čo si ukážeme vniektorej znasledujúcich častí. Dostaneme tak obrázok, zktorého málokto spozná, že tam pôvodne bola biela obloha.
Finálny obrázok, ktorý vznikol po splynutí pôvodnej fotografie soblohou fotenou na úplne inom mieste avinom čase