Preveriť výpadok elektrickej energie či nahlásiť poruchu je možné aj online
Webová aplikácia www.vypadokelektriny.sk obsahuje interaktívnu mapu s informáciami o prebiehajúcich a plánovaných odstávkach a už nahlásených poruchách. Odberateľ tu môže rýchlo zistiť či je bezprúdie na jeho odbernom mieste súčasťou ohlásenej plánovanej odstávky, prípadne už nahlásenej poruchy. V takom prípade nemusí už nič nahlasovať. Ak však ide o novú, ešte nenahlásenú poruchu, výpadok môže nahlásiť priamo v aplikácii jednoduchým kliknutím na mape alebo zadaním adresných údajov. Na overenie dôvodov bezprúdia, resp. jeho nahlásenia, tak už nemusí kontaktovať poruchovú linku.
Na interaktívnej mape sú prehľadne zobrazené odberné miesta, na ktorých sú plánované odstávky elektrickej energie, uvedený je aj čas ich začiatku aj ukončenia. Ďalej obsahuje nahlásené aktuálne poruchy, ktoré sú zobrazované v troch statusoch – nahlásená porucha, porucha v riešení a odstránená porucha. Odberateľ tak získa informáciu o tom, či už bola porucha v rámci jeho lokality nahlásená a v akom stave je jej odstraňovanie. Aby mal odberateľ úplný prehľad, na mape zostáva informácia o poruche ešte niekoľko hodín po jej odstránení (s príznakom, že porucha už bola odstránená). Kvôli prehľadnosti sú jednotlivé stavy porúch graficky (farebne) odlíšené.
V prípade, ak porucha na odbernom mieste nebola nahlásená, je možné ju nahlásiť priamo v aplikácii jednoduchým kliknutím na mape alebo zadaním adresných údajov.
Odberateľ tak nemusí primárne kontaktovať poruchovú linku, ale preverenie aj nahlásenie bezprúdia vie zrealizovať priamo cez túto webovú aplikáciu.
Aplikácia www.vypadokelektriny.sk bola spustená v roku 2021 pre odberateľov elektriny z východného Slovenska, od augusta 2024 je možné ju využívať aj v rámci distribučného územia Západoslovenskej distribučnej. Východoslovenská distribučná eviduje v tomto roku 22% nahlásení porúch cez túto aplikáciu. „Veríme, že rovnako rýchlo si na využívanie aplikácie zvyknú ak odberatelia na západnom Slovensku. Aplikácia na jednej strane poskytuje rýchly a jednoduchý prehľad o poruchách odberateľovi a umožní mu jednoduché nahlásenie poruchy. Na druhej strane zníži zaťaženie poruchovej linky, čo môže výrazne pomôcť napríklad pri kalamitných situáciách s väčším počtom výpadkov v priebehu krátkeho času,“ uviedol Peter Procházka, vedúci dispečerského riadenia Západoslovenskej distribučnej.