S_1124_Flexcam Advertisement S_1124_Flexcam S_1124_Flexcam Advertisement

Prieskum Mastercard: Dve tretiny Slovákov sa stali terčom kyberpodvodníkov

Tlačové správy
0

Takmer dve tretiny Slovákov a Sloveniek sa dostali do situácie, keď sa im niekto snažil ukradnúť peniaze z ich účtu alebo platobnej karty. Najčastejšie sa stretávajú s podvodnými e-mailmi a SMS. Vyplýva to z výsledkov najnovšieho prieskumu technologickej a platobnej spoločnosti Mastercard.[1] Vďaka neustálemu zlepšovaniu technologických riešení a zavádzaniu generatívnej umelej inteligencie sa darí podvodom stále častejšie predchádzať. V súčasnosti spoločnosť Mastercard rýchlo, bezpečne a spoľahlivo zabezpečuje viac ako 143 miliárd bezhotovostných transakcií, ktoré ročne prejdú jej sieťou.

S_1124 T TABS10 Advertisement

17 percent účastníkov prieskumu priznáva, že sa už niekedy skutočne stali obeťou útoku kybernetických podvodníkov. Viac ako tretina respondentov uvádza, že osobne poznajú niekoho, kto týmto spôsobom prišiel o peniaze. Popri podvodných e-mailoch a SMS sa Slováci najčastejšie stretávajú s falošnou platobnou bránou na internete a s tým, že sa niekto snažil zistiť údaje k ich platobnej karte. 14 percent respondentov potom zaplatilo na internete za tovar, ktorý im vôbec neprišiel.

S akými situáciami ste sa stretli?

Dostal/a som podvodný e-mail

32 %

Dostal/a som podvodnú SMS

28 %

Narazil/a som na podvodnú platobnú bránu

22 %

Niekto sa odo mňa pokúsil získať údaje k platobnej karte

19 %

E-shop prijal peniaze, ale nezaslal tovar

14 %

Niekto volal a vydával sa za bankára, policajta alebo finančného poradcu

6 %

Narazil/a som na podvodnú aplikáciu

5 %

„Rozvoj moderných technológií je bohužiaľ príležitosťou aj pre zločincov. Bezpečnosť preto musí byť súčasťou každého digitálneho produktu a služby. Náš prístup spočíva v kombinácii technológií a znalostí v ucelenej službe, ktorá vyhodnocuje a chráni pred rizikami a zároveň zabezpečuje dôveru, a to nielen v oblasti platieb,“ vysvetľuje Jana Lvová, generálna riaditeľka spoločnosti Mastercard pre Slovensko a Českú republiku.

Od roku 2018 investovala spoločnosť Mastercard do kybernetickej bezpečnosti 7 miliárd dolárov. Podieľala sa tiež na štarte viac ako 20 startupov zameraných na kybernetickú bezpečnosť. Každých 10 dní vyhodnocuje stav kybernetickej bezpečnosti každej finančnej inštitúcie a 14 miliónov ich obchodníkov. V rokoch 2022 až 2023 zabránila technológia Safety Net spoločnosti Mastercard potenciálnym stratám zákazníkov v dôsledku pokusov o globálne podvody a kybernetické útoky vo výške 20 miliárd dolárov, čo je rekordná čiastka v jej histórii.

Riešenie Decision Intelligence v súčasnosti hodnotí a bezpečne overuje v priemere zhruba 4 tisíc transakcií každú sekundu. Ďalšie zvýšenie bezpečnosti prinieslo nedávne zavedenie ešte pokročilejšieho variantu Decision Intelligence Pro, ktorý využíva generatívnu umelú inteligenciu. Vďaka tomu sa darí zvýšiť úspešnosť detekcie podvodov v priemere o 20 percent a v niektorých prípadoch až o 300 percent.

Vďaka desiatkam akvizícií a vlastnému vývoju nástrojov na kybernetickú ochranu sa spoločnosť Mastercard etablovala ako globálny líder v oblasti poskytovania bezpečnostných riešení nielen pre bankový sektor, ale aj pre všetky firmy, ktoré pôsobia v súčasnom prepojenom svete.  

O spoločnosti Mastercard (NYSE: MA)

Mastercard je technologická spoločnosť s celosvetovou pôsobnosťou v oblasti sprostredkovania platieb. Zaisťovaním bezpečných, jednoduchých, inteligentných a ľahko dostupných platobných transakcií Mastercard podporuje a prepája inkluzívnu digitálnu ekonomiku prospešnú všetkým, kdekoľvek na svete. Inovácie a riešenia využívajúce zabezpečené dáta a siete, partnerstvá a energie spoločnosti Mastercard pomáhajú jednotlivcom, finančným inštitúciám, vládam i firmám napĺňať bez zvyšku ich potenciál. So spoločnosťou Mastercard je možné sa spojiť vo viac ako 210 krajinách a oblastiach. Mastercard vytvára udržateľný svet, v ktorom sa všetkým ponúkajú možnosti na nezaplatenie. www.mastercard.com

 

[1] Prieskum Mastercard iResearch každoročne mapuje trendy v oblasti bezhotovostného platenia na reprezentatívnej vzorke viac ako 1 200 Slovákov.

Mastercard

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať