S_1124_TABS10 Advertisement S_1124_TABS10 Advertisement S_1124_TABS10 Advertisement

Programujeme pre Android /4.časť

0
Po stručnom úvode je čas na ešte stručnejšie predstavenie základných stavebných prvkov aplikácií písaných pre OS Android. Začneme opisom súborovej štruktúry a možností rozmiestnenia (layouts) grafických prvkov (widgets). Poznámka: Vývoj budeme realizovať v IDE Android Studio (AS). Súborová štruktúra aplikácie Novú aplikáciu (projekt) vytvoríme v menu File -> New Project... Okrem nastavenia mena aplikácie (Application name), jej umiestnenia (Project location), cieľového SDK (Target SDK) a kompilácie (Compile with) nezmeníme nijaký iný parameter. Na začiatok nie je vhodné veľmi experimentovať, pretože pri nesprávnom zadaní, resp. selekcii niektorých parametrov sa nám môže veľmi ľahko stať, že aplikáciu nebude možné skompilovať. V koreňovej zložke (project root directory) sa nám okrem iného automaticky vytvoria nasledujúce súbory a podzložky: app/src/main/ Súbor XML obsahujúci atribúty aplikácie a jej komponentov (aktivít, služieb...) AndroidManifest.xml app/src/main/java/ ... Zobrazit Galériu

Marek Sopko

Všetky autorove články
programovanie seriál Android

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať