Programujeme pre Android /5.časť
Napriek tomu, že hlavnou náplňou tohto seriálu je programovanie, ktorého výsledkom majú byť spustiteľné aplikácie, stále sa mu nemôžeme naplno venovať. Špecifická štruktúra aplikácií určených pre OS Android nám nedovoľuje začať programovať bez vysvetlenia významu nasledujúcich štyroch komponentov:
1. aktivity,
2. služby,
3. poskytovatelia obsahu,
4. prijímače oznámení.
Aktivity (activities)
Aktivity formujú používateľské rozhrania (UI – user interfaces) aplikácií tým, že vytvárajú priestor na vkladanie grafických prvkov. Inými slovami, ide o prezentačnú vrstvu obsahujúcu ovládacie prvky potrebné na interakciu používateľa s programovou logikou. Vizuálny obsah aktivít špecifikujeme pomocou pohľadov (views), z ktorých sú odvodené grafické prvky (widgets). Aplikácie môžu byť tvorené viacerými aktivitami, ktoré môžu byť spustené aj samostatne. „Životný“ cyklus (life cycle) aktivít je zväčša krátky a môže byť kedykoľvek ukončený systémom.
Vo všeobecnosti sa životný cyklus aplikácií určen ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH