SOI vlani evidovala 456 podnetov na internetové obchody
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI) evidovala v minulom roku 456 spotrebiteľských podnetov v oblasti elektronického obchodu. V porovnaní s rokom 2012, kedy inšpekcia zaznamenala 404 podnetov, to bol nárast. Ako ďalej uviedla pre agentúru SITA tlačová hovorkyňa Ústredného inšpektorátu SOI Danuša Krkošová, inšpekcia prešetrila 183 spotrebiteľských hlásení a pri 126 zistila nedostatky. Najčastejším pochybením e-shopov bolo podľa zistení SOI neposkytnutie všeobecných povinných informácií, ako aj neposkytnutie informácií pred odoslaním objednávky.
Zákon o elektronickom obchode podľa tlačovej hovorkyne nemá inštitút pokút. "Ak SOI zistí nedostatky, sankciu ukladá v správnom konaní podľa zákona o ochrane spotrebiteľa a jej maximálna výška je do 66 387 eur," konštatovala Krkošová. Zároveň tiež upozornila, že za opakované porušenie povinnosti počas dvanástich mesiacov môže inšpekcia uložiť pokutu do výšky takmer 166 tis. eur. "Pri určení jej výšky sa prihliada najmä na charakter protipráv ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH