Vývoj pre Windows 10 – Prispôsobenie používateľského rozhrania / 9. časť
Späť na úvod >> Späť na programovanie >> Späť na seriál
Vaša UWP aplikácia pre Windows 10 sa musí vedieť prispôsobiť nielen rôznym veľkostiam a rozlíšeniam displeja na rôznych typoch zriadení od smartfónov až po veľkoplošné obrazovky, ale aj zmene veľkosti okna, prípadne zmene orientácie zariadenia.
Základné princípy zobrazovania
Windows 10 používa algoritmus pre zmenu mierky, ktorý prispôsobuje zobrazovanie prvkov používateľského rozhrania a fontov. Algoritmus berie do úvahy nielen rozlíšenie obrazovky, ale aj typickú pozorovaciu vzdialenosť pre príslušné zariadenie. Algoritmus mierky zabezpečí, že 24 pixelové písmo bude na Surface Hub s uhlopriečkou 84'' rovnako dobre čitateľné ako na 5 '' telefóne, na ktorý sa používateľ pozerá z kratšej vzdialenosti.
Pri návrhu prvkov používateľského rozhrania budete preto namiesto reálnych pixelov používať takzvané efektívne pixely. Umožnia vám sústrediť sa na skutočné vnímané rozmery prvku. Napríklad, pri návrhu prvku s rozmerom ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH