Slováci najčastejšie nakupujú na čínskom AliExpress, slovenské e-shopy vypadli z rebríčka
Obľuba zahraničných e-shopov u nás naďalej rastie. Do novembra tohto roku bolo vykonaných toľko platieb smerujúcich na AliExpress ako za celý minulý rok. Analýza mBank, uskutočnená na takmer milióne internetových platieb kartou, priniesla aj ďalšie zaujímavosti. Za posledné tri roky sa počet transakcií smerujúcich na tento čínsky e-shop zvýšil štrnásťnásobne. A to nás nákupné šialenstvo v podobe tzv. Black Friday tento rok ešte len čaká.
Slováci na AliExpress nakupujú často a po malých sumách. Priemerná výška jednej platby sa tento rok pohybuje okolo desať eur, a to tak na Slovensku, ako aj v Čechách. Táto suma z roka na rok klesá. V roku 2015 bola hodnota jedného nákupu v tomto čínskom elektronickom obchode 12 eur a rok predtým dokonca až 16 eur. Česi minuli za jeden nákup v predchádzajúcich rokoch o 20 % viac ako Slováci.
Počet platieb smerujúcich na AliExpress je v súčasnosti dokonca vyšší ako súčet úhrad cez platobné brány PayPal a GoPay, ktoré klienti využívajú pri nákupoch v eu ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH