ACER_112024 ACER_112024 ACER_112024

Slováci nakupujú cez internet menej často ako Česi ale míňajú viac

Prieskumy trhu
0
Českí spotrebitelia nakupujú cez internet častejšie ako slovenskí, v internetových obchodoch však míňajú oba národy približne rovnako. Kým u nás navštevuje e-shopy aspoň raz mesačne 41 % online spotrebiteľov, v Čechách je to 50 %. Vyplýva to z online prieskumu, ktorý na vzorke takmer 2 tis. slovenských a 6 tis. českých respondentov nakupujúcich na internete urobila výskumná agentúra NMS Market Research a nezávislí nákupní radcovia Heureka.sk a Heureka.cz. "Sumu vyššiu ako 800 eur minie ročne v internetových obchodoch približne 26 % Čechov a 25 % Slovákov nakupujúcich online," uviedol riaditeľ NMS Market Research Michal Osuský. Zároveň dodal, že v rozmedzí 401 až 800 eur sa pohybuje zhruba 24 % Čechov a 22 % Slovákov navštevujúcich e-shopy. Častejšie nákupy pri rovnakej ročnej sume znamenajú, že české nákupy sú menšie, kým Slováci uprednostňujú nákup drahších tovarov.