Spotrebiteľská klíma naprieč celou Európou sa výrazne zlepšuje
Nálada u spotrebiteľov v súvislosti s hospodárskym vývojom jednotlivých európskych krajín sa v prvých troch mesiacoch roka 2015 vyvíjala pozitívne. Mimoriadne optimistickí boli najmä spotrebitelia v západnej a južnej Európe, keď vyjadrili presvedčenie, že sa v blízkej budúcnosti budú môcť s tešiť z celkového hospodárskeho rozmachu. Napriek prevažne pozitívnym ekonomickým údajom sú spotrebitelia vo východnej Európe o poznanie skeptickejší. Dopady konfliktu na Ukrajine a dôsledky hospodárskych sankcií voči Rusku zohrávajú u spotrebiteľov v tomto regióne významnú úlohu. Toto sú niektoré zo základných zistení štúdie GfK Consumer Climate Europe, ktorá sa zameriava na 15 európskych krajín. Európa sa plynule zotavuje z finančnej a ekonomickej krízy a ekonomika v poslednom štvrťroku 2014 viditeľne narástla vo všetkých európskych krajinách. Zároveň takmer všetky krajiny Európy zaznamenali hospodársky rast aj za rok 2014 ako celok. Predpovede na tento rok sú tiež optimistické a ekonomickí expert ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH