Stroje budú jedného dňa rozumieť aj našim emóciám.
Prechádzanie správ a komentárov na sociálnych sieťach dá niekedy pocitom dobre zabrať. Výskumníci z MIT vynašli algoritmus na analýzu „tweets“ a ich podtónu (komentárov na Twitteri). Algoritmus DeepMoji dokáže detekovať sarkazmus a nepríjemný podtext lepšie ako ľudia.
Algoritmus má pomôcť vo viacerých rovinách. Prvou z nich je rozpoznávanie pocitov a postojov ku rôznym značkám produktov, čo môže identifikovať signály trendov na finančných trhoch a predpovedať, ako sa budú vyvíjať. Ďalšou rovinou je potláčanie a boj proti rasistickému, nenávistnému a neprístupnému obsahu a komentárov na sieťach a v neposlednom rade, je to krok k tomu, aby počítač dokázal identifikovať pocity ľudí, keďže stroje sú inteligentnejšie ako ľudia a toto bude v budúcnosti dôležitá črta v komunikácii človek – stroj.
Výskumníci sa najprv zamerali na detekciu rasistických príspevkov, ale neskôr zistili, že bez pochopenia sarkazmu to nepôjde. Pri tvorbe tohto algoritmu pomohlo označovanie emócií: emoji. Iyad Rahw ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH