Technológia LFN umožňuje vykresľovanie 3D scén v reálnom čase
Ľudia pri pohľade na dvojrozmerný obraz dokážu pochopiť celú trojrozmernú scénu, ktorú zachytáva. Umelá inteligencia to však nezvládne. Napriek tomu roboty potrebujú interakciu s objektmi vo svete (napr. roboty na zber plodín či chirurgické roboty), a tak musia byť schopné odvodiť vlastnosti 3D scény z pozorovaných 2D obrázkov, na ktorých sú trénované. Hoci neurónové siete už dokážu odvodiť reprezentácie 3D scén z obrázkov, nie sú dostatočne rýchle na aplikovanie v reálnom svete.
Nová technológia, ktorú demonštrovali výskumníci z MIT, je schopná reprezentovať 3D scény z obrázkov asi 15 000-krát rýchlejšie ako niektoré existujúce modely. Metóda predstavuje scénu ako 360-stupňové svetelné pole, čo je funkcia, ktorá opisuje všetky svetelné lúče v 3D priestore, prúdiace cez každý bod a v každom smere. Svetelné pole je zakódované do neurónovej siete, čo umožňuje rýchlejšie vykreslenie základnej 3D scény z obrazu.
Siete svetelného poľa (light-field networks – LFN), ktoré vedci vyvinuli, ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH