Tipy, triky a návody: Ako si užiť staré hry na širokouhlých monitoroch a viacerých obrazovkách
Ak ste zatúžili zahrať si na svojom počítači znovu niektoré hry z mladosti či spred viac ako pätnástich rokov, celkom určite ste narazili na problém pomeru strán displeja.
Prerod monitorov, pri ktorom sa obrazovky CRT nahradzovali LCD monitormi, priniesol nielen vyššie rozlíšenia, ale aj zmenu pomeru šírky a výšky obrazu. Do roku 2003 dominoval pomer strán 4:3 a rozlíšenia 800 × 600, 1024 × 768 a zriedkavejšie 1600 × 1200 bodov.
V rokoch 2004 až 2008 nastal veľký prechod na LCD displeje, ktoré síce v počiatkoch tieto pomery strán takisto používali, ale postupne sa začali čoraz viac pretláčať širokouhlé formáty. Sprvu šlo o pomer strán 16:10 (rozlíšenia 1440 × 900, 1680 × 1050 a 1920 × 1200), ale neskôr už hlavne o 16:9 (1920 × 1080), ktorý hrá prvé husle doteraz.
Opravené zobrazenie hry GTA San Andreas
Problém je, že hry vytvorené zhruba pred rokom 2006 s takýmto pomerom strán často nepočítajú. Výsledok je taký, že pri ich spustení je obraz roztiahnutý, a teda nevzhľadne „čapatý“. ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH