Toyota Auris Hybrid Touring Sport 2015
Hybridný „kombík“ v druhej generácii
Hybridný systém Hybrid Synergy Drive (HSD) od Toyoty je už dlhší čas známy vďaka modelu Prius. Hybridný systém Toyota HSD sa skladá zo spaľovacieho motora (zážihového) s objemom 1,8l pracujúceho s Atkinsonovým cyklom, planétového deliča výkonu, dvoch motor-generátorov, NiMH akumulátora a riadiacej jednotky s invertorom. Na palube je aj pomocný 12V akumulátor ktorý slúži iba na inicializáciu hybridného systému a napájanie podporných systémov. Treba zdôrazniť že na rozdiel od áut s bežným spaľovacím motorom, hybridný Auris nemá klasickú prevodovku (automatickú ani manuálnu), nemá žiadnu spojku, nemá štartér – jeho funkciu plní jeden z motor-generátorov a nemá ani alternátor, energiu dodávajú motor-generátory, podľa aktuálneho režimu. Spaľovací motor má naviac rozvody riešené priamym ozubeným prevodom bez potreby reťaze alebo remeňa. Ak nie je batéria dostatočne nabitá, naštartuje sa spaľovací motor a ten dodáva energiu. Rozbieha sa vždy na elektrinu, ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH