Tvorca vyskakovacích reklamných okien sa ospravedlnil za svoj vynález
Jeden zo zakladateľov dot.com éry Ethan Zuckerman sa ospravedlnil za pop-up reklamu. V polovici 90. rokov bol zamestnancom Tripod.com, webovej stránky, ktorá bola priekopníkom v snahe vytvoriť on-line komunity. Keďže spoločnosť hľadala životaschopný model na zvýšenie príjmov, Zuckerman prišiel s týmto veľmi dôležitým, ale zároveň veľmi nepríjemným spôsobom na získanie peňazí z reklamy.
Model analyzoval používateľov domovskej stránky spoločnosti s úmyslom ponúknuť im cielenú reklamu. Napokon tak vznikol jeden z najviac nenávidených reklamných nástrojov.
„Napísal som kód na spustenie okna a zobrazovanie reklamy v ňom. Je mi to ľúto. Naše úmysly boli dobré," vyjadril sal Zuckerman pre The Atlantic.
Teraz, po 20 rokoch, sa Zuckerman domnieva, že obchodný model on-line podnikania založený na reklame robí viac škody ako úžitku.
Zdroj: dailymail.co.uk
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH