Umelá inteligencia dokáže utlmiť toxické prejavy hráčov v hrách typu League of Legends
Vedci chcú pomôcť stlmiť asociálne správanie hráčov celosvetovo najpopulárnejšej on-line hry. Praktická skúsenosť hovorí, že hru League of Legends netreba hrať dlhšie než jednu minútu, aby vám na obrazovke vyskočila homofóbna nadávka.
O on-line hráčoch sa hovorí, že sú nepriateľskí. Je to do značnej miery dôsledok anonymity prostredia. Hráči sa môžu navzájom obťažovať, podvádzať, sabotovať hru a robiť iné veci, aby zámerne kazili ostatným zážitok z hry. Rasistické, sexistické a homofóbne vyjadrenia sú na dennom poriadku. Tí agresívnejší sa často vyhrážajú násilím alebo nutkajú iného hráča spáchať samovraždu. A z času na čas takéto správanie môže presiahnuť hranice hry.
League of Legends má 67 miliónov hráčov a vlani zarobil odhadom 1,25 miliardy dolárov. No zároveň má povesť, že jeho hráči majú asociálne správanie. Túto skutočnosť materská spoločnosť Riot Games vníma ako prekážku pre prilákanie a udržanie hráčov. Preto si najala tím vedcov, aby uskutočnili štúdiu sociálnych (a aj as ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH