Vďaka novému počítačovému algoritmu sa robot môže sám naučiť chodiť, prekonávať prekážky či športovať
Počítačoví vedci z Univerzity v Britskej Kolumbii a Národnej univerzity v Singapure vytvorili dvojnohý počítačový model (v podstate dvojicu animovaných nôh), ktorý sa namiesto vopred naprogramovaného správania sám pomocou algoritmu hlbokého učenia naučil chodiť a plniť rôzne úlohy, napr. kopať futbalovú loptu.
Algoritmus s umelou inteligenciou sa volá DeepLoco a bol predstavený na konferencii SIGGRAPH 2017. Hoci už roky je tu grafická aplikácia CGI (Computer-generated imagery), ktorá dokáže napodobňovať realistické pohyby chodenia, nový algoritmus je zaujímavý tým, že používa strojové učenie reinforcement learning (RL) a dokáže úlohu vyriešiť sám a optimalizovať riešenie skúšaním a spätnou väzbou.
Reinforcement learning je paradigma strojového učenia, kde sa softvér učí vykonávať akcie takým spôsobom, aby dosiahol maximálnu odmenu. Napríklad tím DeepMind spoločnosti Google používa RL na to, aby naučil umelú inteligenciu hrať klasické videohry tým, že si sama vypracuje spôsob, ak ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH