S_1124_Gaming Advertisement S_1124_Gaming Advertisement S_1124_Gaming Advertisement

Vďaka novému počítačovému algoritmu sa robot môže sám naučiť chodiť, prekonávať prekážky či športovať

Technológie
0
Počítačoví vedci z Univerzity v Britskej Kolumbii a Národnej univerzity v Singapure vytvorili dvojnohý počítačový model (v podstate dvojicu animovaných nôh), ktorý sa namiesto vopred naprogramovaného správania sám pomocou algoritmu hlbokého učenia naučil chodiť a plniť rôzne úlohy, napr. kopať futbalovú loptu. Algoritmus s umelou inteligenciou sa volá DeepLoco a bol predstavený na konferencii SIGGRAPH 2017. Hoci už roky je tu grafická aplikácia CGI (Computer-generated imagery), ktorá dokáže napodobňovať realistické pohyby chodenia, nový algoritmus je zaujímavý tým, že používa strojové učenie reinforcement learning (RL) a dokáže úlohu vyriešiť sám a optimalizovať riešenie skúšaním a spätnou väzbou. Reinforcement learning je paradigma strojového učenia, kde sa softvér učí vykonávať akcie  takým spôsobom, aby dosiahol maximálnu odmenu. Napríklad tím DeepMind spoločnosti Google používa RL na to, aby naučil umelú inteligenciu hrať klasické videohry tým, že si sama vypracuje spôsob, ak ... Zobrazit Galériu

Redakcia

Všetky autorove články
algoritmus DeepLoco umelá inteligencia

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať