Vesmírne billboardy by mohli zarobiť 2 milióny dolárov denne
Podľa výskumníkov zo Skolkovského inštitútu vedy a techniky a Moskovského inštitútu fyziky a technológie by síce reklama vo vesmíre stála veľa, ale priniesla by aj veľké zisky. „Akékoľvek nereálne sa to môže zdať, ukazuje sa, že vesmírna reklama založená na 50 alebo viacerých malých satelitoch lietajúcich vo formácii by mohla byť ekonomicky životaschopná,“ píšu v časopise Aerospace.
Vďaka lacnejším štartom rakiet a nízkonákladovým satelitom CubeSat je vesmír dostupnejší ako kedykoľvek predtým a táto situácia robí životaschopnou aj reklamu vo vesmíre. Preto vznikol nápad použiť CubeSaty vybavené plachtami odrážajúcimi slnečné svetlo ako pixely v obrovských reklamách, ktoré by boli viditeľné voľným okom na Zemi. Bolo by to niečo ako svetelná show z dronov.
Na základe výpočtov by nasadenie reklamy vytvorenej 50 satelitmi vybavenými reflektormi s plochou 32 štvorcových metrov na 1 až 3 mesiace stálo 65 miliónov dolárov. Tím odhadol aj potenciálne výnosy, ktoré by mohla generovať jedna ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH