Vlastníctvo auta bude prežitok. Týchto 5 odvetví biznisu na tom zarobí najviac
Staršia generácia je zvyknutá vlastniť auto, radi ho leštia a hrdo sa predvedú v najnovšom modeli susedom. Mileniáli však už majú k vlastníctvu vozidla iný vzťah, záleží im hlavne na príjemných prepravných skúsenostiach a radi využijú pohodlie zdieľanej jazdy.
To však môže bilióndolárový automobilový priemysel postaviť na hlavu. Automobilky sužuje pokles predaja áut a novo prichádzajúce spoločnosti im ukrajujú z marže. V rámci tohto posunu odvetvie prechádza z ekonomiky rátajúcej počet vozidiel na ekonomiku účtovanú na kilometre. V minulosti sa úspech v automobilovom priemysle meral tým, ako rýchlo sa zmontujú autá, pretlačia sa k zákazníkom, ktorým sa požičajú peniaze, a potom sa získavajú peniaze za ich údržbu a modernizáciu. Zajtra sa bude merať podľa toho, na koľko kilometrov sa prepravia cestujúci a koľko marže sa vytvorí z každého najazdeného kilometra.
Niektorí výrobcovia automobilov tento vývoj neprežijú. Iní sa stanú komoditnými výrobcami vozidiel pre flotily Uber, Lyft aleb ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH