Volkswagen pracuje na vodíkovom aute s dojazdom 2000 km
Nemecká automobilka Volkswagen údajne požiadala o registráciu patentu na vodíkové palivové články, ktoré umožnia cesty aj na dlhé vzdialenosti bez tankovania. Patent, ktorý spoločne podali automobilka a spoločnosť Kraftwerk Tubes, podrobne opisuje keramickú membránu. Tá je oveľa lacnejšia ako polymérová membrána, ktorú uprednostňujú Toyota a Hyundai, a považuje sa za nevyhnutnú pre masovú výrobu vodíkových palivových článkov a vodíkových vozidiel.
Keramická membrána funguje bez platiny, ktorá je drahým kovom a je jednou z prekážok výroby palivových článkov. Tento vývoj ostro kontrastuje s názorom Volkswagenu na vodík. V máji 2021 – dva mesiace pred podaním patentu – bývalý generálny riaditeľ Herbert Diess na Twitteri uviedol, že vodíkové autá nie sú riešením svetových klimatických problémov.
{{BANNER|SIMPLE_BANNER_HOMEPAGE_4}}
Zakladateľ spoločnosti Kraftwerk Tubes Sascha Kuhn pre nemecký Business Insider uviedol: „Náš palivový článok generuje odpadové teplo, ktoré pri teplote pri ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH