Vývoj pre Android – Návrh používateľakého prostredia / 6. časť
Späť na úvod >> Späť na seriál
Zariadenia, na ktorých sa budú androidové aplikácie spúšťať, majú rozličnú veľkosť obrazovky arôzne rozlíšenie. Preto programátori migrujúci zklasických aplikácií pre Windows by mali zabudnúť na prax definovania presných súradníc polohy a konkrétnych rozmerov ovládacích prvkov.
VAndroide definujete vzájomné usporiadanie prvkov tak, aby sa používateľské rozhranie aplikácie mohlo správne zobraziť na ľubovoľnom displeji. Rozmiestnenie prvkov musí byť flexibilné, za všetky uvedieme len dva dôvody: rôzne rozmery obrazoviek a zmena orientácie zariadenia.
Prispôsobenie rozlíšeniu obrazovky
Pri návrhu obrázkov a ikon je dôležité mať na pamäti, že vaša aplikácia môže byť inštalovaná na zariadeniach srôznymrozlíšením displeja ahustotou pixelov. Geometrickým zväčšením prvku či ikony určenej na malý displej sa na displeji srozlíšením full HD, prípadne vyšším docieli obrázok bez detailov, často neostrý. Preto máte kdispozícii viacero mierok, vktorých môžete ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH