Vývoj aplikácií pre Android (5) – Prvá aplikácia
Možno sa pýtate, prečo sa púšťame do vytvárania projektu mobilnej aplikácie skôr, než predstavíme aspoň v hrubých črtách architektúru operačného systému Android. Dôvod je jednoduchý, ak sa aplikácia dá preložiť a spustiť najskôr na emulátore a následne na reálnom zariadení, máte istotu, že máte správne nainštalované a nakonfigurované vývojové prostredie, prekladač jazyka Java, Android SDK, emulátor a prepojenie na reálne zariadenie. Prvý projekt má v tomto prípade aj motivačný význam, pretože doslova na jedno kliknutie a bez akéhokoľvek programovania vytvoríte aplikáciu typu „Hello World“, ktorá vypíše na obrazovku text.
Po vytvorení a spustení prvej aplikácie si zároveň môžete skonfrontovať poznatky z prvých troch častí seriálu, venovaných dizajnu a predovšetkým dizajnovému štýlu Material Design, s tým, ako sú tieto princípy aplikované v šablóne používateľského rozhrania aplikácie.
Začiatočníci sa v tomto príklade nemusia snažiť pochopiť súvislosti. Návod na vytvorenie cvičného proj ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH