Xiaomi vraj neutrpí poklesom predaja smartfónov, živia ho iné zdroje
Prepad predaja smartfónov na čínskom trhu nebude mať významný dosah na spoločnosť Xiaomi, pretože bude kompenzovaný predajom inteligentných domácich spotrebičov a príjmami zo softvéru. Povedal to starší viceprezident firmy Hugo Barra.
Spoločnosť Xiaomi bola v roku 2014 ohodnotená na 46 mld. dolárov, čo z nej robilo najcennejší startup na svete. V tom čase bola výrobcom najpredávanejších smartfónov v Číne. No vlani jej k dosiahnutiu cieľa v oblasti globálnych predajov smartfónov chýbalo 12 %, pričom v treťom štvrťroku jej predaje telefónov v Číne podľa IDC klesli o 45 %. Vyvolalo to pochybnosti o tom, či je ocenenie spoločnosti stále oprávnené.
Hugo Barra uviedol, že obchodný model spoločnosti nebol založený len na peniazoch získaných z predaja mobilných telefónov. Tie vraj pre firmu nepredstavujú významný zdroj zisku. „Mohli by sme predať 10 miliárd inteligentných telefónov a nemať ani cent zisku,“ povedal Barra.
Xiaomi zverejňuje len málo údajov o svojich ziskoch a príjmoch, no zdô ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH