
Zamestnanci predstierajú vyššiu úroveň produktivity, ako v skutočnosti majú
Výskum spoločnosti Asana zistil, že dve tretiny pracovníkov v Spojenom kráľovstve predstierajú, že sú produktívnejší ako v skutočnosti, a vykonávajú úlohy, aby vyzerali zaneprázdnení, hoci nerobia zmysluplnú prácu. Až 67 % pracovníkov priznáva vo svojich každodenných pracovných postupoch „divadlo produktivity“.
Spoločnosť zistila, že tento rastúci trend divadla produktivity na pracovisku má významný vplyv na tímy, najmä tým, že kladie väčšiu záťaž na menšiu skupinu legitímne produktívnych pracovníkov. Takmer polovica (40 %) respondentov uviedla, že vidí kolegov vystresovaných, pretože ich spolupracovníci sú príliš závislí od ich práce.
Viac ako sedem z desiatich pracovníkov uviedlo, že ich pracovné zaťaženie sa stalo natoľko nezvládnuteľným, že za posledných šesť mesiacov aspoň raz cítili potrebu vziať si deň voľna. Zistenia Asany sa úzko zhodujú s predchádzajúcim výskumom problematiky “divadla” produktivity. Napríklad štúdia spoločnosti Visier konkrétne zdôraznila koreláciu medzi hybridnými pracovnými postupmi a týmto trendom.
Prieskum spoločnosti ukázal, že 43 % zamestnancov strávi každý týždeň viac ako 10 hodín úlohami súvisiacimi s divadlom produktivity. Pritom 83 % respondentov priznalo, že sa venuje aspoň jednému z najčastejších predstierajúcich pracovných správaní identifikovaných v štúdii.
K takémuto správaniu patrí:
- Odpovedanie kolegom prostredníctvom e-mailu/okamžitej správy čo najrýchlejšie, aj keď okamžitá odpoveď nebola potrebná (42 %)
- Účasť na stretnutiach, ktoré neboli potrebné (36 %)
- Udržiavanie obrazovky notebooku v aktívnom stave, aj keď pracovník aktívne nepracuje (28 %)
Toto však nie je jediný problém ovplyvňujúci produktivitu. Až polovica priemerných denných aktivít pracovníka sa zameriava na opakujúce sa, všedné úlohy, poznamenala štúdia spoločnosti Asana. Vážnym dôvodom na obavy je aj čas, ktorý zamestnanci strávia na neproduktívnych stretnutiach, keďže sa od roku 2019 zdvojnásobil približne na päť hodín týždenne.
Pokiaľ ide o problémy súvisiace s manažmentom, sedem z desiatich pracovníkov uviedlo, že ich nadriadený je často nedostupný alebo nereaguje na požiadavku o radu. To môže mať podľa štúdie významný vplyv na morálku tímu. Produktivitu negatívne ovplyvňuje aj nedostatok komunikácie, najmä pri hybridnej práci. Viac ako štyria z desiatich pracovníkov uviedli, že majú problém si spomenúť, kto je za čo zodpovedný v ich tíme, pričom podobný počet priznal, že pre zmätok pracovali na nesprávnej úlohe.
Produktivitu tvrdo zasiahne aj slabé využívanie technológií, pričom prakticky všetci opýtaní pracovníci tvrdili, že je potrebná väčšia miera inovácie. Uviedli, že v priemere strácajú deväť hodín týždenne len hľadaním informácií, ktoré potrebujú. Firmy, ktoré chcú odstrániť úzke miesta, by mali zaviesť procesy a usmernenia, aby zabezpečili, že technológia, ktorú integrovali, sa medzi tímami používa efektívne a štandardizovaným spôsobom.
Zdroj: itpro.com.
Zdroj Foto: depositphotos.com.