AOC CQ32G2SE / 32-palcový zakrivený herný monitor
Kľúčový parameter pri výbere tohto herného monitora bude pravdepodobne veľkosť obrazovky. Zobrazovací panel má uhlopriečku 31,5 palca pri klasickom pomere strán 16:9. Polomer zakrivenia 1500 mm je z hľadiska ergonómie pozorovania optimálny a navyše vás motivuje sedieť trochu ďalej od monitora, aby ste celý obraz mali v zornom uhle.
Ďalšími parametrami, ktoré hráča zaujmú už na obale, je obnovovacia frekvencia 165 Hz a podpora technológie Adaptive Sync. Smerovanie na hráčov podčiarkuje decentný pásik na spodnom okraji, tenký krúžok na stojane, pásik v strede nohy a dve veľké šípky, ktoré oživujú dizajn zadnej steny – všetko v jasnočervenej farbe a bez podsvietenia. Noha umožňuje len naklápanie displeja v rozsahu od -5 do +23 stupňov, výškové nastavenie nie je možné. Napájací zdroj je externý a monitor má jeden DisplayPort a dva konektory HDMI. USB hub nemá, ale ruku na srdce: kto túto funkciu na bežných monitoroch využíva? Ovládacie tlačidlá sú na spodnej hrane a majiteľ monitora si na ovládanie rýchlo zvykne.
Pri zakrivenom displeji je dôležitá antireflexná úprava zobrazovacieho panela. Monitor AOC CQ32G2SE účinne eliminuje odlesky od okien či svetelných zdrojov. Kolorimetrickou sondou som nameral 99 % pokrytie farebného gamutu sRGB a 88 % pokrytie Adobe RGB. Výrobca udáva 90 % pokrytie Adobe RGB a jas podsvietenia 250 nitov, ja som nameral 235 nitov. Nie je to hodnota, ktorá by oslnila – tak v technických parametroch, ako aj doslova. Hráči však preferujú zatemnené priestory, kde takýto jas bohato stačí. Výrobca udáva latenciu 1 ms MPRT. Skratka znamená Moving Picture Response Time a špecifikuje, aký súvislý sa bude javiť obraz a či divák postrehne artefakty typu rozmazania alebo duchov. Latencia podľa metodiky MPRT udáva, ako dlho je pixel viditeľný na obrazovke. Čím dlhšie je pixel viditeľný, tým viac sa prejaví rozmazanie obrazu v dynamických scénach.
Hodnota 1 ms je veľmi dobrá, ale závisí od snímkovej rýchlosti. Inak povedané, 165 Hz monitor má minimálnu natívnu MPRT 6 ms (1/165 sekundy). Túto hodnotu však možno zlepšiť pomocou vhodnej technológie. Preto latencia udávaná výrobcom platí len režime Low Input Lag a len do obnovovacej frekvencie 75 Hz pri vypnutom Adaptive Sync. Monitor som testoval s hernými notebookmi s grafickými kartami AMD aj NVIDIA. S grafikou AMD Radeon perfektne fungovala synchronizácia AMD FreeSync Premium a s grafikou NVIDIA GeForce aj režim kompatibilný s G-Sync, takže máte istotu, že frekvencia obnovovania obrazu grafickej karty a monitora bude vždy synchronizovaná. Používateľ si podľa žánru hry môže vybrať jeden z preddefinovaných zobrazovacích režimov FPS, Racing, RTS, prípadne si nadefinovať vlastné režimy. Podrobnejšie a komfortnejšie si môžete parametre nastaviť v aplikácii G-MENU.
Monitor som testoval s niekoľkými typmi hier a musím konštatovať, že veľká obrazovka umožňuje zobraziť hernú scenériu s podrobnými detailmi. Je pravda, že 32-palcovej obrazovke by pristalo aj rozlíšenie 4K, no je otázne, či by to grafická karta vášho počítača a hlavne herného notebooku zvládla. Preto rozlíšenie QHD považujem za dobrý kompromis medzi rozlíšením a nárokmi na výkon grafiky.
PLUSY, MÍNUSY:
+ Podpora FreeSync, obnovovacia frekvencia 165 Hz
- Nižší jas, potešil by USB hub
PARAMETRE:
Obrazovka: VA, zakrivená 31,5"; rozlíšenie: 2560 × 1440 (16:9), pokrytie 121 % sRGB, obnovovacia frekvencia 165 Hz; latencia:1 ms (MPRT); jas: 250 cd/m2; kontrast: 3000:1 (natívny), 80M:1 (dynamický); pozorovací uhol: 178°/178°; počet farieb: 16,7 milióna; konektory: DisplayPort 1.4, 2× HDMI 2.0, reproduktory 2 × 5 W, spotreba 49 W, stand-by 0,3 W; rozmery: 81,3 × 60,7 × 22, 5 cm; hmotnosť: 7,4 kg
Cena: 376 EUR
HODNOTENIE: 8/10
Zobrazit Galériu