ARDUINO – ako webový server /12.časť
Späť na úvod >> Späť na programovanie >> Späť na seriál
V predošlých častiach sme vysvetlili, akým spôsobom môžeme k pripojiť k Arduinu LCD displej. A naučili sme sa tvoriť znaky s diakritickými znamienkami a tie následne vypisovať na LCD displej. Teraz pripojíme Arduino k počítačovej sieti. Najprv pomocou eternetového kábla, neskôr pomocou Wi-Fi.
Webový server
Arduino možno k počítačovej sieti pripojiť v dvoch režimoch – ako webový server a ako webového klienta. Každý režim má svoje výhody a nevýhody, ktoré dokážeme využiť v konkrétnej aplikácii. Tentoraz sa budeme zaoberať vytvorením webového servera.
Protokol HTTP
Prv ako začneme programovať webový server na Arduine, musíme si v krátkosti vysvetliť, ako webový server komunikuje s webovým klientom. Komunikácia sa uskutočňuje spôsobom požiadavka – odpoveď. Otázka aj odpoveď majú formát čistého textu, ktorý je zapísaný podľa pravidiel protokolu HTTP (Hyper Text Transfer Protocol).
Ak sa chce klient pripojiť k nejakému ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH