CANON_112024 CANON_112024 CANON_112024

Programujeme pre Android

0
API operačného systému Android nám ponúka viacero možností vývoja aplikácií, v rámci ktorých plánujeme kresliť 2D/3D grafiku. Už dávno sa pritom nepoužíva nízkoúrovňové (low-level) programovanie, ale hardvérové zariadenia (vrátane GPU) participujúce na výslednom efekte sa programujú na oveľa vyššej úrovni (high-level). Priama komunikácia s koncovými zariadeniami je pritom nahradená komunikáciou s tzv. abstraktnou hardvérovou vrstvou (Hardware Abstraction Layer), ktorá vytvára vzťah medzi aplikáciou a jej API a zmenou fotoelektrických vlastností konkrétnych pixelov obrazovky vedúcich k zmene ich farby. V predošlej časti seriálu sme opísali možnosť kreslenia pomocou plátna (Canvas) a funkcií štandardného API. Teraz sa zameriame na ďalší, omnoho efektívnejší spôsob, ktorým je rendering s využitím funkcií grafickej knižnice OpenGL ES (GLES). Obr. 1 Zjednodušená architektúra grafického systému OS Android   Grafický systém Androidu V grafickom systéme Androidu existujú tzv. producenti ... Zobrazit Galériu

Marek Sopko

Všetky autorove články