Programujeme pre Android
API operačného systému Android nám ponúka viacero možností vývoja aplikácií, v rámci ktorých plánujeme kresliť 2D/3D grafiku. Už dávno sa pritom nepoužíva nízkoúrovňové (low-level) programovanie, ale hardvérové zariadenia (vrátane GPU) participujúce na výslednom efekte sa programujú na oveľa vyššej úrovni (high-level). Priama komunikácia s koncovými zariadeniami je pritom nahradená komunikáciou s tzv. abstraktnou hardvérovou vrstvou (Hardware Abstraction Layer), ktorá vytvára vzťah medzi aplikáciou a jej API a zmenou fotoelektrických vlastností konkrétnych pixelov obrazovky vedúcich k zmene ich farby.
V predošlej časti seriálu sme opísali možnosť kreslenia pomocou plátna (Canvas) a funkcií štandardného API. Teraz sa zameriame na ďalší, omnoho efektívnejší spôsob, ktorým je rendering s využitím funkcií grafickej knižnice OpenGL ES (GLES).
Obr. 1 Zjednodušená architektúra grafického systému OS Android
Grafický systém Androidu
V grafickom systéme Androidu existujú tzv. producenti ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH