Ako je to so spotrebou elektromobilov v zime?
Znížený dojazd elektromobilov v zimných podmienkach je pomerne často omieľaná téma, a tak sme sa na to pozreli podrobnejšie, aby sme zistili, aká je skutočnosť a čo všetko má na zníženie dojazdu elektromobilu vplyv. Ako testovacie vozidlo sme tentoraz zvolili úplne nový model Kia e-Soul s batériou s kapacitou 64 kWh v plnej výbave. Výbava má v tomto prípade význam v tom, že e-Soul má – možno trochu nelogicky – rozšírený teplotný manažment batérie iba vo vyššej verzii. Počas testovania sme využívali rýchle nabíjanie na DC rýchlonabíjacích staniciach s výkonmi 50 – 150 kW. e-Soul umožňuje využívať výkon do 76 kW na DC rýchlonabíjačkách, AC nabíjanie je iba jednofázové s výkonom 7,2 kW.
Ak sa pozrieme na problematiku spotreby elektromobilu, je tu niekoľko faktorov, ktoré ju môžu ovplyvňovať. Najväčší spotrebič je logicky elektromotor. Z dôvodu jednoduchšej konštrukcie sa pri elektromobiloch nepoužíva prevodovka. Motor poháňa kolesá iba cez stály redukčný prevod, ktorý zabezpečuje prenos ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH