S_1124_Flexcam Advertisement S_1124_Flexcam S_1124_Flexcam Advertisement

Ako sa robia prieskumy verejnej mienky

0
Prieskumy verejnej mienky sú cenný nástroj, ktorý nám umožňuje pochopiť a analyzovať názory, postoje a preferencie ľudí. Ich výsledky využívajú politici, médiá, firmy, sociológovia a v konečnom dôsledku pomáhajú pri rozhodovaní nám všetkým. Nielen pri predvolebných prieskumoch, ale aj čo sa týka sporenia, investovania, obchodovania s kryptomenami a podobne. {{BANNER|SIMPLE_BANNER_HOMEPAGE_2}} Metódy prieskumov Pri profesionálnych prieskumoch sa aplikujú zákonitosti sociológie a štatistiky. Využívajú sa predovšetkým metódy CAPI (Computer Assisted Personal Interviewing), teda prieskum prostredníctvom anketára, a CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing), teda telefonický prieskum. Čoraz viac sa využíva aj online internetový prieskum CAWI (Computer Assisted Web Interviewing). Prívlastok profesionálny v praxi znamená, že vybratá vzorka respondentov musí reprezentovať celú populáciu. To sa rozhodne nedá povedať o rôznych anketách na internetových stránkach médií a podobne. Ich výsl ...

Ľuboslav Lacko

Všetky autorove články

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať