Ako sa robia prieskumy verejnej mienky
Prieskumy verejnej mienky sú cenný nástroj, ktorý nám umožňuje pochopiť a analyzovať názory, postoje a preferencie ľudí. Ich výsledky využívajú politici, médiá, firmy, sociológovia a v konečnom dôsledku pomáhajú pri rozhodovaní nám všetkým. Nielen pri predvolebných prieskumoch, ale aj čo sa týka sporenia, investovania, obchodovania s kryptomenami
a podobne.
{{BANNER|SIMPLE_BANNER_HOMEPAGE_2}}
Metódy prieskumov
Pri profesionálnych prieskumoch sa aplikujú zákonitosti sociológie a štatistiky. Využívajú sa predovšetkým metódy CAPI (Computer Assisted Personal Interviewing), teda prieskum prostredníctvom anketára, a CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing), teda telefonický prieskum. Čoraz viac sa využíva aj online internetový prieskum CAWI (Computer Assisted Web Interviewing). Prívlastok profesionálny v praxi znamená, že vybratá vzorka respondentov musí reprezentovať celú populáciu. To sa rozhodne nedá povedať o rôznych anketách na internetových stránkach médií a podobne. Ich výsl ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH