Aktualizovaná Trieda S: zdokonalenie vlajkovej lode
- Najnovší ročník: vizuálne a technicky zušľachtené modely Triedy S
- Inteligentná podpora: asistenčná jazdná funkcia Automatická zmena jazdného pruhu je nainštalovaná od výroby
- Remeselné spracovanie: bohatá ponuka individuálneho prispôsobenia MANUFAKTUR
- Najvyšší civilný stupeň ochrany: zmeny aj pre model GUARD
Do nového modelového roku odštartoval Mercedes-Benz Triedy S s rozsiahlou aktualizáciou. Najnovšie verzie si možno už objednať. Pre exteriér sú k dispozícii dva nové laky: zelenostrieborná metalíza a zamatová hnedá metalíza. Už aj tak veľmi rozsiahla sériová výbava bola doplnená o komfortné opierky hlavy vpredu s prídavnými vankúšmi. Výrobca vozidiel Mercedes‑Benz ďalej optimalizoval používateľské rozhranie systému MBUX.
S funkciou Automatická zmena jazdného pruhu (Automatic Lane Change, ALC) ponúka Mercedes-Benz teraz aj v Európe ďalšie inteligentné zdokonalenie asistenčných jazdných systémov v oblasti čiastočne automatizovaného jazdenia (SAE úrovne 2)[1]. Automatická zmena jazdného pruhu je podporovaná na vhodných diaľniciach (napr. s dvoma stavebne oddelenými jazdnými pruhmi). Pri modeloch Triedy S od zmenového roku 2024 je funkcia nainštalovaná už od výroby.
Všetky vylepšenia platia aj pre pancierovú verziu luxusného modelu s označením S 680 GUARD 4MATIC (kombinovaná energetická spotreba: 20,0 l/100 km | kombinované emisie CO₂: 453 g/km | trieda CO₂: D)[2]. So stupňom ochrany VPAM VR10 spĺňa najvyššiu úroveň balistických testov pre civilné vozidlá a navyše je model mimoriadne odolný voči výbušným náložiam.
MANUFAKTUR: rozsiahly program a remeselná výroba
MANUFAKTUR je program na individuálne prispôsobenie vozidiel Mercedes-Benz, ktorý siaha od exkluzívnych lakov v exteriéri až po bohaté možnosti výbavy interiéru. V prípade Triedy S možno uplatniť výnimočne veľký počet prvkov z programu MANUFAKTUR – portfólio pre tento konštrukčný rad zahŕňa celkovo 12 lakov MANUFAKTUR a päť farebných kombinácií MANUFAKTUR pre interiér. Za túto ponuku je zodpovedná dielňa Mercedes-Benz MANUFAKTUR v Sindelfingene. Ručne sa tam spracovávajú len tie najkvalitnejšie materiály. Zákazníci tak získajú automobil mimoriadnej hodnoty, ktorý bol vyrobený v súlade s ich osobnými predstavami a želaniami.
V dielni Mercedes-Benz MANUFAKTUR v Sindelfingene sa vyrábajú exkluzívne, na mieru šité a individuálne prvky interiéru, ktoré spĺňajú tie najvyššie nároky. Tu sa nevyužíva klasická sériová výroba, komponenty sa v prevažnej miere vyrábajú ručne.
Okrem definovaného programu MANUFAKTUR pre jednotlivé konštrukčné rady a mimoriadne edície možno na požiadanie realizovať aj individuálne želania zákazníkov.
Výrobný závod Factory 56: predloha pre všetky závody Mercedes-Benz na výrobu osobných automobilov
Všetky varianty vozidiel Mercedes-Benz Triedy S vrátane hybridných vozidiel, vozidiel Mercedes-Maybach Triedy S, ako aj modelu EQS vychádzajú z výrobnej linky vo výrobnom závode Factory 56. Flexibilný, digitálny a efektívny výrobný závod Factory 56 je stelesnením budúcnosti výroby v spoločnosti Mercedes-Benz.
Nové modely a varianty pohonu sa rýchlo integrujú do aktuálnej výrobnej linky, čo je dôkaz vysokej flexibility a efektívnosti výrobného závodu Factory 56. Základ výroby predstavuje digitálny ekosystém MO360. Cieľom stratégie digitalizácie, ktorej stredobodom je človek, je poskytnúť viac ako 1 500 zamestnancom výrobného závodu Factory 56 maximálnu podporu pri ich každodennej práci.
Vylepšená sériová výbava a nové asistenčné jazdné funkcie
Opatrenia týkajúce sa najnovšieho zmenového roku pre Triedu S
- Komfortné opierky hlavy vpredu s prídavnými vankúšmi sú teraz súčasťou sériovej výbavy
- Zo zmien profituje aj pancierová verzia vozidla
Do nového modelového roka vstupuje Mercedes-Benz Triedy S s vizuálnymi a technickými vylepšeniami. Najnovší ročník Triedy S si už možno objednať. K zmluvným partnerom sa prvé vozidlá dostanú koncom júla (Európa), koncom augusta (USA) a v septembri (Čína). Pre exteriér sú k dispozícii dva nové laky: zelenostrieborná metalíza a zamatová hnedá metalíza. Už aj tak veľmi rozsiahla sériová výbava bola doplnená o komfortné opierky hlavy vpredu s prídavnými vankúšmi.
Výrobca vozidiel Mercedes-Benz ďalej optimalizoval používateľské rozhranie systému MBUX: návrhy týkajúce sa asistovaného parkovania možno teraz nájsť v ponuke intuitívnejšie, vďaka čomu sú pre zákazníkov ľahšie ovládateľné. Služba Mercedes me s názvom Predvýbava na digitálny kľúč od vozidla, ktorá je už dostupná v Európe, bude v budúcnosti k dispozícii aj v USA a Kanade. Predvýbava má byť navyše využiteľná aj v kombinácii s kompatibilnými zariadeniami s operačným systémom Android.
Ďalšou novinkou v Triede S je funkcia Pripomenutie prítomnosti osôb. Tá dokáže upozorniť na osoby, ktoré by prípadne zostali v zadnej časti vozidla. Ak možno na základe dlhšieho otvorenia zadných bočných dverí predpokladať, že do vozidla nastúpili osoby alebo zvieratá, ktoré sa potom nachádzajú na zadných sedadlách, funkcia sa aktivuje a deaktivuje automaticky.
S funkciou Automatická zmena jazdného pruhu (Automatic Lane Change, ALC) ponúka Mercedes-Benz teraz aj v Európe ďalšie inteligentné zdokonalenie asistenčných jazdných systémov v oblasti čiastočne automatizovaného jazdenia (SAE úrovne 2)[3]. Automatická zmena jazdného pruhu je podporovaná na vhodných komunikáciách (napr. na diaľniciach s dvoma stavebne oddelenými jazdnými pruhmi). Pri modeloch Triedy S od zmenového roku 2024 je funkcia nainštalovaná už od výroby.
Automatická zmena jazdného pruhu je súčasťou systému aktívneho asistenta udržiavania odstupu DISTRONIC s aktívnym asistentom riadenia. Ak vpredu ide pomalšie vozidlo, vozidlo dokáže samo iniciovať zmenu jazdného pruhu. Ak radary rozpoznajú dostatok voľného miesta a systém identifikuje vodorovné značenie jazdného pruhu, vozidlo dokáže úplne automaticky predísť pomalšie vozidlo idúce vpredu. Podmienkou je diaľnica s minimálne dvoma jazdnými pruhmi a obmedzením rýchlosti. Na uskutočnenie automatickej zmeny jazdného pruhu systém nevyžaduje od vodiča žiadne ďalšie impulzy. Vodič pritom naďalej nesie plnú zodpovednosť za vedenie vozidla. Každú zmenu jazdného pruhu treba preto neustále sledovať. Mercedes-Benz už ponúka automatickú zmenu jazdného pruhu pre niektoré konštrukčné rady v USA a Kanade.
Od uvedenia aktuálnej generácie na trh v decembri 2020 sa značka Mercedes-Benz nepretržite venovala vývoju vozidiel Triedy S a ďalej rozširovala možnosti ich individuálneho prispôsobenia v rámci programu MANUFAKTUR. Medzi predchádzajúce modernizácie patrí napríklad prehľadné používateľské rozhranie MBUX s nulovou vrstvou a špičkový zvukový zážitok s technológiou Dolby Atmos. Do sériovej výbavy pribudol aj centrálny displej s technikou OLED. Balík individualizácie[4] obsahuje zábavné minihry ako sudoku, pôsobivé režimy vozidla, ktoré stvárňujú interiér a displeje podľa vybraných tém, ako aj rozšírené funkcie projekcie pre vozidlá so svetlometmi DIGITAL LIGHT.
Pancierová verzia vozidla s jedinečnou integrovanou koncepciou
Všetky zmeny platia aj pre pancierovú verziu luxusného modelu s označením S 680 GUARD 4MATIC (kombinovaná energetická spotreba: 20,0 l/100 km | kombinované emisie CO₂: 453 g/km | trieda CO₂: D)[5]. Táto pancierová verzia je poháňaná motorom V12 (M279) s výkonom 450 kW/612 k.
S 680 GUARD so stupňom ochrany VPAM VR10 spĺňa najvyššiu úroveň balistických testov pre civilné vozidlá v priehľadnej oblasti (okná, zadné svietidlá) aj v nepriehľadnej oblasti (zvyšok karosérie) v súlade s platnými smernicami VPAM (Vereinigung der Prüfstellen für angriffshemmende Materialien und Konstruktionen - Združenie skúšobných centier pre materiály a konštrukcie odolné proti útokom), ERV (Explosive Resistant Vehicles - vozidlá odolné proti výbuchom) a BRV (Bullet Resistant Vehicles - vozidlá odolné proti streľbe). V rámci skúšky ERV s použitím biofidelickej figuríny bolo vozidlo S-GUARD ohodnotené a certifikované tromi z troch hviezdičiek.
Súčasťou integrovaného ochranného systému (iSS) je špecifická holá karoséria pozostávajúca z ochranných prvkov. Oplášťovanie z hliníka slúži ako dizajnový plášť, ktorý sa stará o nenápadný vzhľad. Popri opancierovaní zahŕňa iSS aj prispôsobenie podvozka, motora a prevodovky s cieľom zabezpečiť jazdné vlastnosti blízke sériovo vyrábaným vozidlám. Vďaka tejto koncepcii si cestujúci vo vozidle S-GUARD užívajú komfort a vybavenie sériovo vyrábaného vozidla Triedy S, ako aj takmer identický pocit z priestoru. Aj životnosť vozidiel GUARD dosahuje úroveň sériovo vyrábaných vozidiel. To preto, lebo vývojový proces prebiehajúci súbežne s veľkosériovými modelmi zohľadňuje aj rozsiahle prispôsobenia, ktoré sú potrebné vzhľadom na špeciálne požiadavky na model S-GUARD.
Prehľad najzaujímavejších prvkov výbavy aktuálnej generácie Triedy S
Trieda S predstavuje vlajkovú loď značky Mercedes-Benz a v mnohých oblastiach je technologickým priekopníkom. Najdôležitejšie inovácie konštrukčného radu 223:
- V prípade technológie svetlometov DIGITAL LIGHT (mimoriadna výbava) je každý svetlomet vybavený svetelným modulom s viacerými extrémne výkonnými svetelnými diódami, ktorých svetlo sa láme a usmerňuje pomocou 1,3 milióna mikrozrkadiel. Systém DIGITAL LIGHT umožňuje okrem iného premietanie pomocných značiek alebo výstražných symbolov na vozovku.
- S riadením zadnej nápravy (mimoriadna výbava) sa priemer otáčania Triedy S zmenší takmer o dva metre. Uhol natočenia kolies zadnej nápravy dosahuje až desať stupňov.
- Aktívny podvozok so systémom E-AKTÍVNE OVLÁDANIE POHYBU KAROSÉRIE (mimoriadna výbava) dokáže sily pruženia a tlmenia individuálne regulovať na každom kolese, čím pôsobí nielen proti nakláňaniu v pozdĺžnom a priečnom smere, ale aj proti pohybom vo vertikálnom smere. Podvozok so systémom E-AKTÍVNE OVLÁDANIE POHYBU KAROSÉRIE v kombinácii so systémom SKENOVANIE POVRCHU VOZOVKY a funkciou nakláňania v zákrutách ZÁKRUTY umožňuje výnimočnú úroveň komfortu. Pri hroziacom bočnom náraze iného vozidla sa navyše karoséria prostredníctvom podvozka so systémom E-AKTÍVNE OVLÁDANIE POHYBU KAROSÉRIE dokáže zdvihnúť v priebehu niekoľkých desatín sekundy. Je to jedna z funkcií bočného impulzu PRE-SAFE®. Týmto spôsobom možno znížiť zaťaženie cestujúcich.
- V roku 2021 oslávila v Triede S premiéru štvrtá generácia hybridného pohonu. Vodič tak môže veľkú časť každodenných trás absolvovať na čisto elektrický pohon.
- Aktívne náladové osvetlenie (mimoriadna výbava) predstavuje ďalšiu úroveň osvetlenia využívajúcu cca 250 svetelných diód. Je integrované do asistenčných jazdných systémov a dokáže vizuálne podporovať ich výstrahy.
- Inovatívny airbag vzadu (prvok mimoriadnej výbavy pre Triedu S s dlhým rázvorom) dokáže pri ťažkých čelných kolíziách výrazne znížiť zaťaženie hlavy a zátylku pripútaných cestujúcich na krajných zadných sedadlách. Ďalším inovatívnym záchytným systémom je airbag bezpečnostného pásu (mimoriadna výbava): nafukovací popruh dokáže pri závažných čelných kolíziách znížiť zaťaženie, ktoré pôsobí na hrudný kôš cestujúcich.
Ešte viac individuálneho prispôsobenia a exkluzivity
Ponuka programu MANUFAKTUR pre Triedu S
- Ručne spracované vysokohodnotné materiály
- Mimoriadne laky karosérie vo vyhotovení ako jednovrstvový lak, metalíza alebo matný lak
- Interiérový balík MANUFAKTUR a balíky emblémov MANUFAKTUR
Program individualizácie MANUFAKTUR je program na individuálne prispôsobenie vozidiel značky Mercedes-Benz. Ponuka siaha od exkluzívnych lakov v exteriéri až po bohaté možnosti výbavy interiéru. V rámci programu Mercedes-Benz MANUFAKTUR sa ručne spracovávajú len tie najhodnotnejšie materiály. Zákazníci tak získajú automobil mimoriadnej hodnoty, ktorý bol vyrobený v súlade s ich osobnými predstavami a želaniami. Nasleduje aktuálny program pre sedany vyššej triedy z dielne Mercedes-Benz.
Pre exteriér sú na výber tieto laky:
- Jednovrstvové laky:
- MANUFAKTUR historická modrá jednovrstvový lak
- MANUFAKTUR kremíková sivá jednovrstvový lak
- Lak bright:
- opalitová biela MANUFAKTUR bright
- Laky metallic:
- grafitová MANUFAKTUR metallic
- rubelitová červená MANUFAKTUR metallic
- kalaharská zlatá MANUFAKTUR metallic
- mystická modrá MANUFAKTUR metallic
- olivová MANUFAKTUR metallic
- Laky magno s matným povrchom:
- grafitová sivá MANUFAKTUR magno
- nočná čierna MANUFAKTUR magno
- opalitová biela MANUFAKTUR magno
- kalaharská zlatá MANUFAKTUR magno
Medzi mimoriadne vyhotovenie ozdobných prvkov patrí drevená dyha s otvorenými pórmi, ktorých tvar je lícovaný vsadenými vložkami z hliníka: drevo MANUFAKTUR vlašský orech hnedý s otvorenými pórmi s hliníkovými prúžkami. Súčasťou programu sú aj ozdobné prvky vo vyhotovení čierny klavírový lak MANUFAKTUR s prúdnicami.
Medzi ponúkané prvky na zušľachtenie interiéru patria predné a zadné sedadlá vo vyhotovení koža MANUFAKTUR napa Exklusiv. Ich súčasťou je prepracované kosoštvorcové prešívanie. Na vankúšoch opierok hlavy je vyšitá hviezda Mercedes. Koža napa vo farebných odtieňoch MANUFAKTUR je použitá aj na lakťových opierkach dverí a stredových dieloch obloženia dverí, na stredovej konzole vrátane stredových lakťových opierok, ako aj v dolnej časti prístrojovej dosky. Ďalším výrazným prvkom výbavy v interiéri je ručne potiahnutý volant MANUFAKTUR v koži napa, ktorý je farebne zladený s príslušnou farbou interiéru. Alternatívne je ako mimoriadna výbava k dispozícii volant MANUFAKTUR v koži napa, ktorý vychádza z multifunkčného volantu vo vyhotovení drevo a koža. Povrch venca volantu je nalakovaný klavírovým lakom.
Čierne podlahové rohože MANUFAKTUR s vysokým vlasom majú vyšitú hviezdu Mercedes a kéder z kože napa vo vysokohodnotom vyhotovení vo farbe interiéru MANUFAKTUR. Na osvetlených nástupných lištách vo výrezoch na dvere je nápis „Mercedes-Benz“ a vzor Mercedes-Benz.
Na individuálne prispôsobenie interiéru je vo vozidle Mercedes-Benz Triedy S na výber päť farebných kombinácií MANUFAKTUR: jachtová modrá/čierna MANUFAKTUR, orechová hnedá/čierna MANUFAKTUR, sýtobiela/čierna MANUFAKTUR, hľuzovková hnedá/čierna MANUFAKTUR a pastelová žltá/čierna MANUFAKTUR. Stredovú konzolu zdobí nápis MANUFAKTUR so vzhľadom lesklého chrómu. Je vyhotovený v ručne písanom písme, čím vyjadruje dôraz na kvalitné remeselné spracovanie, ktorý reprezentuje toto označenie. To platí aj pre vyšitý nápis MANUFAKTUR na zadnej odkladacej ploche, ktorý dokáže vodič vidieť aj vo vnútornom zrkadle.
Okrem toho je k dispozícii aj balík emblémov v platinovej alebo zlatej farbe: na vankúšoch opierok hlavy MANUFAKTUR je vyšitá hviezda Mercedes v príslušnom farebnom odtieni. Podlahové rohože zdobí ten istý vzor, v kombinácii s líniou výbavy AMG Line je to vyšitý nápis AMG. Zákazník získa navyše aj osvetlenie okolia v oblasti všetkých štyroch dverí s animovanou projekciou vzoru Mercedes-Benz.
Podobne možno individuálne prispôsobiť aj modely Triedy S z dielne Mercedes-AMG a Mercedes-Maybach.
Hodnotné materiály a remeselné spracovanie na najvyššej úrovni
Výroba MANUFAKTUR v Sindelfingene
- S programom MANUFAKTUR Kundenwunsch sú možné individuálne zákazky na mieru
- Individuálne interiérové prvky sa ručne vyrábajú v dielni MANUFAKTUR
- Mercedes-Benz si sám vzdeláva odborníkov na interiér a zároveň sa stará o zvyšovanie ich kvalifikácie
Mercedes-Benz odjakživa ponúkal svojim zákazníkom možnosť, aby už pri objednávaní dali svojim vozidlám individuálny štýl. V roku 2021 bol spustený program MANUFAKTUR na individuálne prispôsobenie vozidiel, ktorý bol nástupcom programu „designo“. Zákazníci tak môžu dosiahnuť ešte vyššiu úroveň individuálneho stvárnenia svojho vozidla Mercedes-Benz. Vďaka exkluzívnym prvkom exteriéru, ako sú rôzne farebné odtiene vrátane lakov magno, a vysokohodnotných prvkov výbavy interiéru, ako sú špeciálne čalúnenia v kombinácii s dielmi obloženia prístrojovej dosky a dverí z dreva alebo klavírového laku, možno zostaviť celkom individuálne vozidlo Mercedes.
Program MANUFAKTUR ako súčasť ponuky pre vybrané konštrukčné rady sa stretáva s veľkým ohlasom, a preto sa bude priebežne rozširovať. Ak v ňom zákazníci nenájdu to, čo hľadajú, o svojich želaniach ohľadom individuálneho prispôsobenia sa môžu poradiť s kvalifikovanými poradcami. V závislosti od trhu tak môžu urobiť buď v centre Mercedes-Benz Center of Excellence v Sindelfingene, alebo u autorizovaných obchodníkov Mercedes-Benz. Ak sú predstavy zákazníka realizovateľné, vznikajú jedinečné vozidlá.
V dielni Mercedes-Benz MANUFAKTUR v Sindelfingene sa vyrábajú exkluzívne, na mieru šité a individuálne prvky interiéru, ktoré spĺňajú tie najvyššie nároky. Diely obloženia sedadiel, rámy okien, kozmetické zrkadlo, strop a mnohé ďalšie prvky sú potiahnuté kožou v rôznych farbách a používajú sa vo výrobe po celom svete.
V dielni MANUFAKTUR sa nevyužíva klasická sériová výroba, komponenty sa v prevažnej miere vyrábajú ručne. Tím s približne 250 členmi tvoria vysokokvalifikovaní experti s dlhoročnými profesionálnymi skúsenosťami a osobnou vášňou pre vysokohodnotné remeselné spracovanie a špičkové materiály. Spoločnosť Mercedes-Benz už mnoho rokov vzdeláva svojich vlastných odborníkov. Po trojročnom vzdelávaní na získanie profesie mechanika interiérov vozidiel je v závislosti od konštrukčného dielu potrebná ešte ďalšia kvalifikácia trvajúca až šesť mesiacov.
Tím MANUFAKTUR spracováva látky a koberce s dlhým vlasom, ako aj kožu napa. Šitím presných ozdobných švov na komponentoch potiahnutých kožou, ako aj výrobou výšiviek a reliéfov na koži zamestnanci vytvárajú malé umelecké diela. Na príklade kože možno presne vidieť, ako vyzerá luxus šetrný k zdrojom a aké maximálne požiadavky sa v spoločnosti Mercedes-Benz kladú na kvalitu. Koža je prírodný materiál. Má záhyby, stopy po štípancoch od komárov alebo jazvy. Už pri vstupnej kontrole preto dochádza k podrobnému skúmaniu každej kože. Miesta, ktoré nespĺňajú vysoké kvalitatívne požiadavky programu MANUFAKTUR, označia špeciálne vyškolení zamestnanci digitálnym perom. Označené miesta potom naskenujú, uložia a prostredníctvom čiarového kódu priradia ku každej koži.
Pri ďalšom spracovaní môžu zamestnanci vďaka tomu umiestniť jednotlivé prírezy konštrukčného dielu tak, aby sa využili tie najlepšie miesta kože. Na tento účel sa v počítači používajú digitálne vzory rezov: podobne ako pri puzzle zamestnanci usporiadajú na obrazovke všetky kožené prírezy tak, aby sa vynechali chybné miesta a aby zároveň vzniklo čo najmenej zvyškového odpadu. Koža musí byť ohybná a priliehavá, aby sa ňou komponenty dali pokryť čo najpresnejšie a s minimálnym počtom spojov. Preto sa koža pri výrobe v dielni MANUFAKTUR štiepi.
Jedným z najzložitejších konštrukčných dielov v programe MANUFAKTUR je čalúnenie stropu, ktoré je ušité z kože napa. Tento ušitý kus sa skladá približne z 20 častí a pri jeho maximálne presnom zošívaní používa pracovník rôzne šijacie stroje. Keďže táto práca vyžaduje veľké skúsenosti, napríklad preto, aby sa ozdobné švy priehlbín držadiel nakoniec nachádzali na správnych miestach, za šitie je zodpovedá vždy len jedna osoba.
Výroba koženého volantu je tiež veľmi náročná. Polovýrobok sa najprv potiahne kožou, ktorá sa potom steh po stehu zošije špeciálnym švom. V závislosti od vyhotovenia volantu to trvá štyri až osem hodín.
Na vyrazenie loga a nápisov do kože sa v dielni MANUFAKTUR používa špeciálny raziaci stĺp. Ako motívy sú na želanie zákazníka možné aj rodinné erby alebo firemné logá. Na tento účel sa z bronzovej zliatiny vyrobí razidlo, do ktorého sa presne vyfrézujú detaily. Aj takýmto spôsobom možno modelom Mercedes-Benz dodať veľmi osobitú črtu.
Flexibilná, digitálna a efektívna
Výroba vozidiel Triedy S vo výrobnom závode Factory 56 v Sindelfingene
- Digitálny ekosystém MO360 ako základ digitalizovanej výroby
- Moderný systém montáže využívajúci transportné systémy TecLines a modulárnu svadbu vozidla
- Znížená energetická náročnosť v porovnaní s inými montážnymi halami
Flexibilný, digitálny a efektívny: výrobný závod Factory 56 je stelesnením budúcnosti výroby v spoločnosti Mercedes-Benz. Koncepcia výrobného závodu Factory 56 poslúži ako predloha, ktorá sa bude postupne implementovať do všetkých závodov Mercedes-Benz na výrobu osobných motorových vozidiel na celom svete. Všetky varianty vozidiel Mercedes-Benz Triedy S vrátane hybridných vozidiel, vozidiel Mercedes-Maybach Triedy S, ako aj modelu EQS vychádzajú z výrobnej linky vo výrobnom závode Factory 56. Nové modely a varianty pohonu sa rýchlo integrujú do aktuálnej výrobnej linky, čo je dôkaz vysokej flexibility a efektívnosti výrobného závodu Factory 56. Základ výroby predstavuje digitálny ekosystém MO360. Cieľom stratégie digitalizácie, ktorej stredobodom je človek, je poskytnúť zamestnancom výrobného závodu Factory 56 maximálnu podporu pri ich každodennej práci.
Systém montáže umožňuje flexibilné zostavenie celej výroby: dva transportné systémy nazývané TecLines slúžia na to, aby sa z procesu montáže odstránili pevné body. TecLines sa nachádzajú na začiatku montáže vnútornej výbavy vozidla a na jednom mieste spájajú všetky komplexné špecializované technológie. To znamená, že prestavbové práce, ktoré budú potrebné napríklad z dôvodu integrácie nových modelov, možno jednoducho zrealizovať vo zvyšnej časti haly. V transportných systémoch TecLines sú klasické montážne linky nahradené automatizovane riadenými vozidlami bez vodiča (FTF). To umožňuje optimálne prepínanie medzi nepretržitou a cyklickou prevádzkou. Celkovo sa vo výrobnom závode Factory 56 využíva viac ako 400 automatizovane riadených vozidiel. Stroje a zariadenia v celej hale sú navzájom prepojené prostredníctvom digitálnej infraštruktúry s vysokovýkonnou sieťou WLAN a mobilnou 5G rádiovou sieťou.
V rámci procesu „kompletne flexibilná svadba“ bol zavedený nový štandard pre finálnu montáž vozidla, pri ktorej dochádza k spájaniu karosérie s pohonným ústrojenstvom. „Svadba“ vo výrobnom závode Factory 56 pozostáva z viacerých modulárnych staníc. Ak sa objavia nové požiadavky na produkt, jednotlivé moduly sa dajú vymeniť počas víkendu. To znamená, že sa možno vyhnúť väčším prestavbám, a tým aj dlhšiemu prerušeniu výroby.
V súlade s plánom Ambition 2039 má výrobný závod Factory 56 neutrálnu bilanciu CO2 a v porovnaní s inými montážnymi halami má výrazne zníženú energetickú náročnosť. To je možné okrem iného aj vďaka inovatívnej energetickej koncepcii. Na streche výrobného závodu Factory 56 sa nachádza fotovoltický systém, ktorý dodáva hale zelenú elektrinu z vlastnej výroby. Touto elektrinou možno pokryť okolo 30 percent ročnej energetickej spotreby výrobného závodu Factory 56. Časť elektriny prúdi do inovatívnej jednosmernej siete, ktorá zlepšuje energetickú efektivitu haly v aktívnej prevádzke. K tejto sieti jednosmerného prúdu je taktiež pripojený stacionárny akumulátor energie založený na akumulátoroch používaných vo vozidlách. S celkovou kapacitou 1 400 kWh sa využíva na dočasné uskladnenie prebytočnej solárnej energie z fotovoltického systému. Približne 40 % strešnej plochy je zazelenených. To umožňuje okrem iného kompenzovať nepriepustnú pôdnu plochu.
Stredobodom celej koncepcie výrobného závodu Factory 56 sú ľudia. Moderné osvetlenie pozostávajúce zo svetelných diód a inovatívnej architektúry s modrým nebom, ktorá umožňuje zamestnancom pracovať pri dennom svetle, vytvára príjemnú pracovnú atmosféru a zároveň šetrí energiu. Všetky pracovné kroky pri montáži sú ergonomicky optimalizované. Vozidlá na dopravnom páse si zamestnanci môžu v súlade so svojimi požiadavkami uviesť do najlepšej možnej pracovnej polohy, pričom môžu využiť vybrané prvky dopravníkovej technológie, napríklad závesné rotačné dopravníky.
Viac informácií o značke Mercedes-Benz nájdete na:
http://media.mercedes-benz.sk a www.mercedes-benz.sk
[1] Asistenčné a bezpečnostné systémy z dielne Mercedes-Benz sú len pomôckami a vodiča nezbavujú jeho zodpovednosti. Vodič by sa mal riadiť pokynmi v návode na obsluhu a mal by dodržiavať popísané hranice systémov.
[2] Uvedené hodnoty boli zistené podľa predpísaného spôsobu merania WLTP (Celosvetovo harmonizovaný skúšobný postup pre ľahké užitkové vozidlá). Uvedené rozpätia sa vzťahujú na nemecký trh. Spotreba energie a emisie CO₂ sú v prípade osobného motorového vozidla závislé nielen od efektívneho využívania paliva, príp. nosiča energie osobným motorovým vozidlom, ale aj od štýlu jazdenia a iných netechnických faktorov.
[3] Asistenčné a bezpečnostné systémy z dielne Mercedes-Benz sú len pomôckami a vodiča nezbavujú jeho zodpovednosti. Vodič by sa mal riadiť pokynmi v návode na obsluhu a mal by dodržiavať popísané hranice systémov.
[4] Obsah balíka individualizácie sa môže meniť. Dostupnosť obsahu závisí od verzie softvéru a výbavy príslušného vozidla. Dostupnosť projekcie animácie pre svetlomety DIGITAL LIGHT je navyše závislá od konkrétnej krajiny.
[5] Uvedené hodnoty boli zistené podľa predpísaného spôsobu merania WLTP (Celosvetovo harmonizovaný skúšobný postup pre ľahké užitkové vozidlá). Uvedené rozpätia sa vzťahujú na nemecký trh. Spotreba energie a emisie CO₂ sú v prípade osobného motorového vozidla závislé nielen od efektívneho využívania paliva, príp. nosiča energie osobným motorovým vozidlom, ale aj od štýlu jazdenia a iných netechnických faktorov.