Analyzujeme sociálne siete profesionálne
ZoomSphere je nástroj na analýzu sociálnych sietí. Okrem Facebooku vám ponúkne podrobné informácie o Twitteri, Google+ alebo Pintereste.
Sociálne siete dnes predstavujú výborný marketingový nástroj. Zároveň ide o zdroj množstva dát, ktorý môžete využiť pri analyzovaní vlastnej komunikácie s fanúšikmi alebo pri sledovaní konkurencie. ZoomSphere v prípade spravovania vašej stránky, ktorú ste vytvorili iba na zábavu, pravdepodobne nevyužijete, pre PR/marketingové tímy môže ísť o užitočnú pomôcku. Pri spravovaní veľkých (a ideálne viacerých) stránok, kde sú potrebné detailné informácie, môže mať investícia vo výške 400 dolárov mesačne opodstatnenie. Prevádzkovatelia služby však môžu byť za určitých okolností ochotní túto cenu prediskutovať, ako informujú na oficiálnych stránkach.
Pozrime sa na nástroj, ktorý ponúka oveľa viac, ako sa na prvý pohľad zdá. Ak spravujete na Facebooku stránku, potom je vám veľmi dobre známy nástroj Facebook Insights. Poskytuje základné štatistiky o vašej stránke - napr. koľko máte fanúšikov alebo aký má vaša stránka dosah. Údaje sú zoradené podľa dátumu, ten si môžete ľubovoľne prispôsobiť a Insights vám povie aj to, aké percento fanúšikov tvoria muži/ženy, koľko majú rokov a z akej krajiny sú. Tieto informácie sú dostupné iba z administrátorského panela.
Čo vám (nielen) Facebook nepovie
ZoomSphere ponúka štatistiky o stránkach, ktoré spravujete a spárujete si ich s účtom ZoomSphere, ale aj o všetkých ostatných stránkach na podporovaných sociálnych sieťach (FB, Google+, Twitter, Pinterest). Samozrejme, v prípade ostatných stránok nie sú k dispozícii také podrobné informácie, ale nástroj dokáže vygenerovať veľmi slušný prehľad, ktorý by ste z Facebooku nezistili. V rámci testovania sme si pozreli FB stránku televízie Markíza - ZoomSphere nám povedal, aký je najpopulárnejší príspevok za posledné obdobie, ukázal rast fanúšikov (napr. v týždni medzi 21. a 27. júnom došlo k výraznému nárastu viac ako 5000 fanúšikov), rozdelil ich podľa jednotlivých krajín a takisto zobrazil, ktoré dni a ktorú hodinu zdieľa Markíza statusy/fotky/videá a koľko. K dispozícii sú aj údaje o tom, ako sa správajú fanúšikovia. Všetky tieto dáta sme si mohli prezerať bez toho, aby sme boli administrátorom príslušnej stránky. Poruke tak máte najpopulárnejšie stránky z jednotlivých sociálnych sietí a akúkoľvek inú stránku, ktorú si vyhľadáte. Ich analýza vám môže (ale aj nemusí) pomôcť pri manažovaní vašej stránky.
Takto vyzerajú štatistiky o stránkach, ktoré nespravujete, v podaní nástroja ZoomSphere
V prípade našej FB stránky PC REVUE sme mali dostupných ešte viac údajov. K už spomenutým informáciám nám nástroj pridal množstvo meraní, ktoré možno filtrovať podľa vybraných parametrov. Vytvorené interakcie, celkové impresie, impresie získané reklamou alebo virálnym obsahom, kedy si vás pridalo a odstránilo koľko fanúšikov, to všetko vie ZoomSphere o vašej stránke. K dispozícii je viac ako 50 parametrov, ku ktorým sú dostupné informácie a grafické zobrazenie v podobe grafu. Používateľ si môže zobraziť tieto údaje za ľubovoľný čas, čo je užitočná pomôcka, ktorú oceníte pri analyzovaní vášho postupu.
Ťažba dát zo sociálnych sietí
Takzvaná Engagement konzola poskytuje informácie zo sociálnych sietí, ktoré sa získajú podľa zadaného kľúčového slova. Webová aplikácia vyhľadáva verejné príspevky ostatných používateľov a stránok, ktoré zadané slovo obsahujú. Okrem toho vám ZoomSphere nájde aj konkrétne profily, prípadne ponúkne často používané hashtagy, ktoré sa v súvislosti s hľadaným slovom používajú. Engagement konzolu využijete najmä v prípade, že spravujete veľkú a známu spoločnosť, pre lokálne značky nám ZoomSphere neponúkal vždy správne výsledky, resp. iba málo, čo zodpovedá reálnej situácii na sociálnych sieťach. Nástroj však má príjemné používateľské rozhranie, kde si môžete vytvoriť niekoľko streamov, kde sa budú zobrazovať žiadané informácie. Užitočná funkcia je monitorovanie vytvorených streamov, kde si môžete filtrovať obsah podľa jazyka alebo dosahu príspevku atď.
Jednoduché zverejňovanie príspevkov
Ďalšia z užitočných funkcií je zverejňovanie príspevkov na vašich stránkach priamo z prostredia nástroja ZoomSphere. Okrem okamžitého zverejnenia si môžete vopred naplánovať, kedy sa má status uverejniť a na ktorej stránke. Nechýba ani kalendár, kde sú vaše plány prehľadne znázornené. Podobne praktická funkcia je Social Inbox. Tu sa zobrazuje interakcia s fanúšikmi. V rámci jedného používateľského rozhrania máte k dispozícii komentáre a súkromné správy od fanúšikov pre všetky priradené stránky. Podobne ako ostatné funkcie aj Social Inbox ponúka rôzne nastavenia, ktoré umožnia filtrovať obsah podľa vašich potrieb.
ZoomSphere podporuje aj nové viacvláknové diskusie
Verdikt PC REVUE
Je toho veľa, čo by sa dalo o nástroji ZoomSphere napísať. Táto služba podporuje okrem stránok aj aplikácie, ktoré máte na sociálnych sieťach. Aj pre ne sú dostupné podrobné informácie. ZoomSphere vás z hľadiska používania nijako neohraničuje - v rámci používateľského účtu môžete mať priradených neobmedzene veľa stránok/aplikácií a takisto aj používateľov, ktorých môžete deliť do tímov a priraďovať im privilégiá.
ZoomSphere je robustný nástroj, ktorý ponúka veľké množstvo funkcií. Vývojári ho neustále obohacujú o nové funkcie, ponúkajú aj školenia, ktoré zabezpečia, že službu budete vedieť využiť na maximum. Vzhľadom na jeho cenu však nájde uplatnenie pravdepodobne hlavne v PR agentúrach, ktoré sa špecializujú na sociálne siete a on-line marketing.