Vývoj pre Android – Architektúra platformy Android / 4. časť
Späť na úvod >> Späť na seriál
V predchádzajúcich častiach sme predstavili konfiguráciu vývojárskych nástrojov a postup vytvorenia jednoduchej aplikácie. Aby ste mohli vytvárať reálne aplikácie, potrebujete aspoň v hrubých črtách poznať architektúru operačného systému, pod ktorým budú aplikácie bežať.
Architektúru Androidu budeme opisovať podľa schémy na obrázku zdola nahor, teda od najnižšej architektonickej vrstvy.
Schéma architektúry operačného systému Android
Linuxový kernel
Základný pilier, teda najnižšia vrstva architektúry Androidu je upravené jadro populárneho operačného systému Linux. Úpravy sa týkajú redukcie funkcií a ich prispôsobenia možnostiam mobilných zariadení.
Vývojári bežných aplikácií s jadrom do priameho kontaktu neprídu. Pri použití ADB (Android Debug Bridge) získate prístup k príkazovému rozhraniu Linux Shell a môžete jeho prostredníctvom zadávať jadru operačného systému príkazy.
Jadro slúži na priamu interakciu s hardvérom mobilného zariadenia, č ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH