Asseco predstavilo inovatívne cloudové a AI riešenia
Spoločnosť Asseco sa špecializuje na vývoj riešení a produktov na mieru pre svojich zákazníkov. Svoje služby poskytuje v rôznych sektoroch ako sú bankovníctvo, poisťovníctvo, verejná správa, či zdravotníctvo. Vedia dodať takmer akékoľvek riešenie podľa požiadaviek. Sú dobrí v komplexných projektoch, ktoré vyžadujú veľa integrácií. Vyvíjajú projekty ktoré, využívajú moderné cloudové platformy ako napríklad systém, ktorý nedávno dodali pre Úrad verejného zdravotníctva. Taktiež kombinujú systémy pre banky a poisťovne s prvkami umelej inteligencie. Dodávajú četboty, či riešenia inteligentného prepisu reči do textu.
V dňoch 24.-25. októbra sa uskutočnila v Madride medzinárodná konferencia Asseco Group Product Review, kde boli predstavené inovatívne projektov v oblasti cloudu a umelej inteligencie realizovaných okrem iného pre klientov na Slovensku, v Poľsku, Španielsku a Srbsku. Asseco odprezentovalo riešenia zamerané na zlepšenia zákazníckej skúsenosti, inteligentné platobné služby, inteligentné četboty až po rozsiahle informačné systémy v cloude. Skupina Asseco je federáciou spoločností pôsobiacich v 62 krajinách sveta. Od roku 2004 Asseco uskutočnilo 140 akvizícií, čím posilnilo svoju pozíciu medzi výrobcami softvéru.
„V súčasnosti celý svet hovorí o umelej inteligencii. V skupine Asseco implementujeme umelú inteligenciu do riešení ponúkaných našim klientom, ale zároveň neustále hľadáme nové nápady, ako túto technológiu využiť. Projekty, ktoré sme realizovali, sú príkladom toho, že existuje mnoho oblastí, v ktorých môže umelá inteligencia priniesť hmatateľné výhody.“ zdôraznil Adam Góral, prezident predstavenstva Asseco Poland.
Už spomínaný projekt pre UVZ je rozsiahly a komplexný. Úrad verejného zdravotníctva je unikátna organizácia s veľmi špecifickými kompetenciami na úrovni verejného zdravia. Monitoruje povrchové vody na Slovensku aby sme sa mohli v nich bez problémov kúpať, monitoruje zdroje pitnej vody, kvalitu ovzdušia, monitoruje aktuálnu radiačnú situáciu a tiež poskytuje licencie na predaj kozmetických výrobkov a vykonáva štátny zdravotný dozor v rámci prevádzok po celom Slovensku. Systém, ktorý im Acesso dodalo je kompletne založený na moderných cloudových službách a paralelne k nemu pristupuje 2000 používateľov.
Všetky činnosti UVZ sú podporované na úrovni digitalizovaných procesov, čiže o všetkom vznikajú digitálne dáta a záznamy. Je to prepojené s mnohými inými systémami v rámci Slovenska, počínajúc registrov osôb, fyzických aj právnických, s portálom slovensko.sk. Systém umožňuje podávať informácie, požiadať o registráciu prevádzky, požiadať o udelenie odbornej spôsobilosti pre osoby a tak ďalej.
Nový cloudový systém má 15 integrovaných modulov pokrývajúcich všetky aspekty verejného zdravotníctva vrátane epidemiológie, štátneho zdravotného dozoru, radiačnej ochrany, kontroly a ochrany zdravej výživy, overovania odbornej spôsobilosti, kozmetických výrobkov, hygieny životného prostredia a ďalších. Systém umožňuje nahlasovať zdroje ionizujúceho žiarenia, evidovať stavebné materiály, ktoré môže obsahovať stopy rádioaktivity a podobne. Toto všetko je sú procesy, ktoré sú elektronizované v rámci tohto systému. Systém sa využíva na všetkých 36-tich regionálnych úradoch verejného zdravotníctva.
Na podujatí bolo prezentované sofistikované riešenie na báze AI, ktorý zjednodušuje kontrolu tovaru vystaveného v regáloch obchodov s potravinami vrátane veľkých reťazcov. Obchodníkovi stačí odfotiť regál a systém mu zobrazí, či sú tam tie výrobky, ktoré tam majú byť, či sú správne uložené, či sú správne výrobky vedľa seba, či ich tam dostatok a tiež ako vyzerá konkurencia. Umožňuje to sledovať plnenie dohôd, ktoré má príslušný reťazec s výrobcom daných produktov. Je to veľmi obľúbený systém, ktorý šetrí veľa času pretože predtým ručné skenovanie väčšieho regála zaberalo rádovo desiatky minút. Dneska to vďaka umelej inteligencii a rozpoznávanie obrazu otázka rádovo 90 sekúnd a softvér to zvládne aj bez potreby pripojenia na sieť. Výsledky sa generujú v reálnom čase a používateľ si ich môže prečítať zo smartfónu alebo tabletu počas kontrolnej návštevy predajne.
Ďalší veľmi zaujímavý systém bol nedávno implantovaný v Srbsku pre veľký obchodný reťazec, ktorý má viac než milión registrovaných zákazníkov, ktorí si nakupujú prostredníctvom online platformy. Vďaka použitiu umelej inteligencie systém dokáže urobiť personalizované ponuky pre registrovaných zákazníkov, osloviť ich viacerými kanálmi. Pomocou komunikačnej platformy im vedia posielať priamo personalizovanú ponuku s preklikom na stránku e-shopu. Týmto to ale nekončí. V e-shope AI pre daného používateľa pripraví personalizovanú stránku, pretože zasa zistilo, že zákazníci majú veľmi radi keď sú stránky portálov e-shopov personalizované. Čiže vďaka AI sa v reálnom čase dokáže vyskladať personalizovaná stránka s ponukou a odporúčaniami na základe jeho predchádzajúcich nákupov.
Predtým mal reťazec konverziu zákazníkov 2 % po nasadení umelej inteligencie a odporúčaní sa dostali na úrovni 12 %, čiže dosiahli šesťnásobné zlepšenie konverzného pomeru.
AI sa v rámci skupiny Asseco intenzívne venuje španielska pobočka. Na podujatí bolo prezentované riešenie, ktoré s použitím nástrojov umelej inteligencie dokáže migrovať kód z jednej platformy na inú platformu. Žeby to už konečne znamenalo koniec desiatok rokov starých riešení napísaných ešte v Cobole, či Fortrane? V podstate je úplne jedno z a na akú platformu sa riešenie bude migrovať. Pomocou spomínaného riešenia dokážete softvér plus mínus za 3 – 6 mesiacov migrovať na úplne inú technológiu, najvhodnejšiu pre dané riešenie. Je to v podstate dodávka na kľúč, čiže pracovníci Asseco vedia prevziať kompletne všetky zdrojové kódy a s nejakými drobnými konzultáciami s tvorcami pôvodného riešenia to vedia pretransformovať do novej technológie tak, aby to spĺňalo aktuálne požiadavky na výkon, bezpečnosť, či používateľskú skúsenosť. Nové riešenie je samozrejme zároveň zdokumentované. Konverzia zahŕňa aj čistenie kódu, zvýšenie jeho kvality, či testovanie. Toto zaujímavé riešenie nie je pre koncového zákazníka, ale pre softvérové spoločnosti a riešenia, s ktorými si už tie softvérové spoločnosti nevedia dať rady, lebo môžu byť napríklad zastarané, či zle zdokumentované.
Projekty realizované tímom španielskej spoločnosti Necomplus, ktorá je súčasťou Asseco South Eastern Europe, pokrývajú širokú škálu riešení na zlepšenie zákazníckej skúsenosti v oblasti platieb, ako sú chatboti, virtuálni asistenti a inteligentné úložiská. Necomplus ponúka jazykové modely na kľúč prispôsobené potrebám spoločností ponúkajúcich platobné služby. To im umožňuje ušetriť čas a zdroje potrebné na trénovanie vlastného modelu a sústrediť sa na vývoj aplikácií pre koncových používateľov.
Asseco AI Assistant je výkonná platforma, ktorá okrem iného podporuje procesy v oblasti zákazníckeho servisu, vymáhania pohľadávok, reklamácií, predaja alebo riadenia projektov a harmonogramov. Riešenie je možné implementovať do mobilnej aplikácie, komunikátora, webovej stránky a kontaktného centra. Využitie umelej inteligencie v Asseco AI Assistant umožňuje prirodzený kontakt prostredníctvom hlasových a textových kanálov a prípravu kontextových odpovedí. Riešenie umožňuje vytvárať komplexné scenáre pomocou intuitívneho grafického sprievodcu. Platforma generuje podrobné reporty týkajúce sa konverzácií, efektivity procesov a interakcií používateľov, čo umožňuje analýzu a optimalizáciu obchodných aktivít. Nástroj úspešne využívajú spoločnosti z finančného a zdravotníckeho odvetvia.
Nariadenie DORA vyžaduje, aby banky zabezpečili komplexnú prevádzkovú odolnosť. To znamená, že musia mať schopnosť predvídať, predchádzať a reagovať na akékoľvek narušenie ovplyvňujúce kontinuitu prevádzky. To si vyžaduje, aby banky overili, či spĺňajú požiadavky nového nariadenia, čo zahŕňa veľa práce. Aplikácia DORA.ai, ktorá využíva generatívnu umelú inteligenciu, pomáha spolupracujúcim bankám štruktúrovaným spôsobom overiť rozpor medzi internou dokumentáciou a požiadavkami regulátora. Základom aplikácie DORA.ai sú dokumenty banky analyzované mechanizmom umelej inteligencie na záznamy, ktoré potvrdzujú súlad s požiadavkami regulátora. V prípade medzier môže organizácia použiť pripravené šablóny dokumentov a konzultovať ich s odborníkmi spoločnosti Asseco.
Spoločnosť Things Solver, súčasť skupiny ASEE, vytvorila platformu na zlepšenie skúseností kupujúcich. Riešenie AI Recommender vyvíja prispôsobené odporúčania produktov, vytvára personalizované marketingové kampane a pripravuje informácie o zákazníkoch na podporu predajného tímu. Medzi kľúčové funkcie patrí segmentácia na báze AI, dynamické zdieľanie obsahu a možnosť predaja ďalšieho tovaru a služieb (cross-sell) vo všetkých kontaktných bodoch. Aplikácia AI Recommender nielenže zvyšuje mieru konverzie až o 30 %, ale tiež výrazne zlepšuje angažovanosť a úroveň spokojnosti zákazníkov. So zameraním na jednoduchosť a efektívnosť poskytuje Things Solver spoločnostiam možnosť využiť poznatky uložené v údajoch na maximalizáciu predaja a zlepšenie služieb.
Zobrazit Galériu