Autonómne autá Wayve nepotrebujú LIDAR. Navigujú sa len pomocou kamier a GPS
Autonómne vozidlá sa dnes spoliehajú pri jazde na drahý LIDAR, ktorý môže stáť viac ako samo auto, ako aj vlastné pravidlá a veľmi podrobné mapy, aby presne vedeli, ako majú jazdiť. Napríklad vozidlo spoločnosti Waymo má „19 kamier, šesť zariadení LIDAR a radarové senzory, ktoré môžu vidieť objekt veľkosti futbalovej lopty na vzdialenosť troch futbalových ihrísk“, uvádza Fox News.
Britský startup Wayve však chce, aby autá bez vodiča boli viac nezávislé. Ukázal prototyp autonómneho vozidla (upravený Renault Twizy), ktorý jazdí po Cambridgei iba pomocou kamery a základných dát GPS z telefónu. Vozidlo predtým nikdy nevidelo cesty, po ktorých jazdilo, malo k dispozícii iba 20 hodín tréningových dát, dokonca nevedelo ani jazdiť po ľavej strane cesty.
Trik Wayve spočíva v inom prístupe k riadeniu pomocou umelej inteligencie. Vozidlo sa učí jazdiť ako človek prostredníctvom skúseností, chýb, spätnej väzby a napodobňovania, využívajúc počítačové videnie na sledovanie trasy. Používa vstupné ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH