Autonómne autá budú mať pridelené skóre bezpečnosti
Úplne samostatne jazdiace autá dnes ešte neexistujú, to však nebráni výrobcom automobilov tvrdiť, že systémy Level 2+ sú schopné ponúknuť viac, ako v skutočnosti dokážu. Americký Poisťovací inštitút pre bezpečnosť cestnej premávky (Insurance institute for Highway Safety – IIHS) chce teraz zistiť, ako dobre môžu tieto technológie „čiastočnej autonómie“ identifikovať rozptyľujúcich sa vodičov, teda tých, ktorí by sa mali aktívne venovať riadeniu, aj keď ich auto dokáže automaticky meniť jazdné pruhy alebo prispôsobovať sa rýchlosti iných vozidiel.
Prvé hodnotenia vydá IIHS už v priebehu tohto roka. Zatiaľ sa však nezdá, že by systém niektorej automobilky získal najvyššie ohodnotenie. Výrobcovia nazývajú technológiu na autonómnu jazdu úrovne 2+ rozlične, napríklad Autopilot (Tesla), Pilot Assist (Volvo) či Super Cruise (GM). No nech majú asistenčné systémy vodiča akýkoľvek názov, IIHS začne zisťovať, nakoľko sú skutočne bezpečné, najmä pokiaľ ide o zníženie možnosti úmyselného alebo ne ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH