ACER_112024 ACER_112024 ACER_112024

BMW i5 M60 xDrive Touring / Rýchly a luxusný domáci miláčik

0

BMW i5 je zásadný model v portfóliu značky a okrem verzie sedan, ktorú sme už mali možnosť testovať, k nám tentoraz dorazil aj variant kombi s označením BMW i5 M60 xDrive Touring. Už z označenia je jasné, že ide o najvýkonnejšiu a, samozrejme, plne elektrickú verziu tohto modelu. Predstavuje spojenie športového výkonu, luxusu a inovácií, a to všetko s praktickou karosériou kombi.

S_1124 T Gaming Advertisement

Novinka sa radí do novej generácie modelu BMW 5, pričom využíva univerzálnu platformu, určenú aj pre spaľovacie motory. Testovaný model je teda prvým plne elektrickým kombi v rade BMW 5. Rovnako ako sedan aj BMW i5 Touring rozoznáte od ostatných motorizácií hlavne podľa prednej masky, ktorej ľadvinky nemajú tradičnú mriežku, sú plné a v spodnej polovici majú motoricky ovládané klapky prívodu vzduchu. Nové dvojité svetlomety majú takmer vertikálne umiestnené prvky denného svietenia, ktoré tvoria nový svetelný podpis vozidla. Ten môže byť umocnený voliteľným obrysovým osvetlením obličiek BMW Iconic Glow. Medzi ďalšími zaujímavými prvkami sú čierne bočné prahy, zapustené kľučky dverí a číslo 5 vyrazené na spodnej časti C stĺpika.

Vozidlo ponúka bohatú výbavu, ale ako už je pri BMW zvykom, vždy je čo pridať a ďalej zlepšiť výbavu či funkcie auta. Testovaný model mal niekoľko zaujímavých príplatkových balíkov, ako napríklad adaptívny M podvozok Professional, ktorý sa dokáže prispôsobiť rôznym jazdným podmienkam a zaisťuje maximálnu stabilitu aj pri športovej jazde. Driving Assistant Professional pridáva aktívne udržiavanie v jazdnom pruhu, adaptívny tempomat a zopár ďalších funkcií, ktoré uľahčujú dlhé cesty. Balík Innovation zahŕňa viacero komponentov, ktoré výrazne zlepšujú používateľský komfort a zjednodušujú každodenné používanie vozidla, ako napr. komfortný vstup a vystupovanie, interiérovú kameru a ďalšie prvky. Príplatková je aj výrazná červená farba Fire Red, v ktorej sme auto dostali. Dodáva mu agresívny vzhľad a evokuje dynamiku a výkon. Model i5 preberá pomerne veľa dizajnových aj výbavových prvkov zo svojho väčšieho bračeka i7. Zatiaľ čo ten je viac koncipovaný tak, že vás vozí šofér a vy sedíte na pravom zadnom sedadle, i5 je cielený na vodiča a jeho zážitok z jazdy. Myslím, že tento zámer sa mu darí veľmi dobre. Interiér BMW i5 M60 xDrive Touring je miesto, kde sa stretávajú sofistikované technológie a prémiové prvky. Veľmi pekne, do najmenších podrobností prepracované detaily vytvárajú príjemné, pohodlné a moderné prostredie, plné inovatívnych prvkov. Biele kožené sedadlá sú vpredu elektricky nastaviteľné, odvetrávané a vyhrievané. Sú vybavené aj bočnou oporou, ktorá sa automaticky prispôsobuje vodičovi počas športovej jazdy. Nádherné ambientné osvetlenie si berie inšpiráciu z modelu i7, môže meniť farbu podľa jazdného režimu, čím sa vytvára unikátna atmosféra pre každého cestujúceho. V individuálnom režime si ho môže vodič prispôsobiť podľa svojho vkusu, ale aj vypnúť. Zakrivený displej BMW Curved Display je natočený na vodiča a pod jedným sklom ukrýva 12,3" displej prístrojovej dosky a 14,9" stredový displej. Modely v novom rade BMW 5 sú pri značke prvými, ktoré sa štandardne dodávajú s úplne vegánskym interiérom. To zahŕňa poťahy sedadiel, palubnej dosky, výplne dverí a prvýkrát aj volant. Či je to nejaká výhoda, možno ukáže čas, momentálne ju tam akosi nenachádzam.

 

Verzia Tourer vám pred nákupom navyše dáva pre manželku argument veľkého kufra na vozidlo do rodiny. To, že v prípade testovaného vozidla ide o najvýkonnejšiu verziu, manželka asi neocení, ale zase je v krásnej červenej farbe. A keď ocko rozvezie deti do školy, môže poštekliť 442 kW s krútiacim momentom 820 Nm a troška si zašantiť. So zrýchlením z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy sa z usadlého rodinného kombíka razom stane športová beštia, ktorá baží po tom, aby ste ju prebehli. Vďaka režimu Boost, ktorý na krátky čas zvyšuje výkon, má vodič možnosť využiť maximálny potenciál auta na krátkych úsekoch. Zapína sa pádlom na ľavej strane pod volantom a poskytuje na 10 s maximálny výkon. Rekuperačné brzdenie možno prispôsobiť podľa preferencií vodiča. Systém využíva aj automatickú inteligentnú rekuperáciu. Na kľukatých okreskách môžete využiť režim One Pedal Drive, ktorý umožňuje vodičovi ovládať vozidlo pomocou jedného pedála, čo v kombinácii s rekuperačným systémom znamená, že pri uvoľnení plynového pedála auto automaticky spomaľuje a dobíja batériu. Pravda, hmotnosť sa veľmi oklamať nedá a treba s ňou počítať, ale vynikajúco naladený podvozok veľmi ochotne reže zákruty a spolu so silným záťahom vie vykúzliť úsmev na tvári.

Batéria má kapacitu 84,4 kWh, z ktorej sa využíva 81,2 kWh. Nabíjať ju možno DC nabíjaním s výkonom 210 kW, počas testu sme nabíjali výkonom až 216 kW. Vstavaná AC nabíjačka je dokonca štandardne dodávaná s výkonom 22 kW. Nabíjacie parametre sú teda vynikajúce napriek tomu, že i5 využíva ešte 400 V systém.

Vozidlo má na niektorých zahraničných trhoch vrátane Nemecka k dispozícii aj systém autonómnej jazdy po diaľnici Highway Assistant, ktorý umožňuje do rýchlosti 130 km/h zložiť ruky z volantu, pričom stačí, aby vodič pozorne sledoval premávku. Či niekedy bude dostupný aj u nás, je však otázne. Vo výbave sme mali aj nový parkovací asistent Parking Assistant Professional vrátane asistenta pri cúvaní Reversing Assist. Systém umožňuje automatické parkovanie aj z mobilu mimo vozidla. Táto funkcia však zatiaľ pracuje iba so systémom iOS, takže sme ju nemali možnosť otestovať. Reversing Assist funguje do vzdialenosti 50 metrov. Súčasťou Parking Assistant Professional je aj systém natrénovaného parkovania. Ten umožňuje zaznamenať kompletné manévrovanie na parkovacie miesto až s dĺžkou 200 m a potom ho kedykoľvek zopakovať. Hodí sa teda, ak napríklad máte komplikovaný vjazd do dvora či garáže. Pracuje veľmi precízne a úplne autonómne. Na displeji pritom môžete kontrolovať trasu. Infotainment pracuje pod OS BMW Operating System 8.5 s prepracovanou domovskou obrazovkou. Vo výbave bol aj voliteľný BMW Live Cockpit Professional, ktorého súčasťou je BMW Head-Up Display a Augmented View. Druhý menovaný zobrazuje rozšírenú realitu na digitálnej prístrojovej doske. Najnovšia verzia OS má širšiu ponuku digitálneho obsahu, zameraného na informácie a zábavu, rýchlejšie aktualizácie, zlepšené informácie o nabíjacích bodoch a lepší prístup k mnohým špecifickým online službám. Videá, napríklad z YouTube, sa zobrazujú priamo na stredovom ovládacom displeji, rovnako ako hry prvýkrát predstavené v novom modeli BMW radu 5 Sedan s platformou AirConsole. Vodič a cestujúci môžu v čase, keď vozidlo stojí, hrať hry, ktoré ovládajú svojimi smartfónmi. Je to zábavné napríklad pri prestávke na nabíjanie. Nový OS umožňuje aj nákupy z prostredia aplikačného obchodu, vďaka čomu si môžete dokupovať výbavu vášho vozidla. Niektoré funkcie sa dajú aktivovať na určitý čas alebo nastálo.

Počas testovania za letných horúčav sme dosiahli celkovú priemernú spotrebu 21,5 kWh/100 km, čo je na takéto výkonné a veľké auto veľmi slušný výsledok. Pri jazde po diaľnici pri rýchlosti 130 km/h bola spotreba 26,2 kWh/100 km.

BMW i5 M60 xDrive Touring je dokonalá kombinácia športového výkonu, luxusu a najnovších technológií. Vzhľadom na cenovku je jasné, že jeho cielenie je na náročných a hlavne majetných zákazníkov, ktorí hľadajú luxusné elektrické kombi s výnimočným výkonom a pokročilými technológiami, pričom sa nehodlajú vzdať športovej jazdnej dynamiky.

TESTY:

  • Spotreba v teste (kWh/100 km) 18,9 - 21,5 - 26,2
  • Dojazd v teste (km) 433 - 381 - 310
  • Výkon AC nabíjania na 22 kW 3f nabíjačke (kW) 22
  • Max. výkon DC nabíjania UFC nabíjačka 350 kW (kW) 216
  • Čas nabíjania 10-80 % (min) 26

Technické údaje:

Piata generácia elektrického pohonu BMW eDrive, elektrický pohon všetkých kolies BMW xDrive, systémový výkon: max. 442 kW, maximálny krútiaci moment: 820 Nm, zrýchlenie (0 – 100 km/h): 3,9 sekundy, kapacita batérie: 84,4 kWh (81,2 kWh využiteľných), DC nabíjanie: 210 kW, AC nabíjanie 22 kW, maximálna rýchlosť: 230 km/h, dojazd podľa cyklu WLTP: 444 – 506 km, zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 5,9 s, dojazd WLTP: 625 km

PLUSY, MÍNUSY:

+ Podvozok, možnosti nabíjania, výkon, spracovanie, technologická výbava, ozvučenie
- Nič podstatné

  • Cena modelu od (s DPH): 102 000 EUR
  • Testované vozidlo (s DPH): 125 095 EUR
Zobrazit Galériu

René Hubinský

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať