Budúcnosť patrí high-endu
Ako naznačujú výsledky prieskumov trhu agentúry CIPA (Camera & Imaging Product Association), predaj digitálnych fotoaparátov od roka 2010 vytrvalo klesá. Z pôvodných 121,5 milióna kusov do roku 2015 poklesol predaj na 35,4 milióna kusov, pričom sa zvýšil predaj fotoaparátov s výmennými objektívmi. Príčinou tohto trendu je vo veľkej miere nástup smartfónov, ktorých fotoaparáty hlavne v posledných rokoch zaznamenali búrlivý vývoj a často aspoň v základných aspektoch dokážu nahradiť bežné kompakty. Výhoda fotoaparátu v smartfóne je hlavne v tom, že ho máte stále pri sebe, takže dokážete operatívne reagovať v reálnom čase. Nevýhodné sú čoraz menšie snímače, ktoré síce vďaka najnovším technológiám výrobca dokáže prispôsobiť do dobrých svetelných podmienok, ale keď sa s mobilom ocitnete v slabšom svetle, je pekným obrázkom zväčša koniec a sú pozerateľné iba na malom displeji smartfónu. A verte, že tomu nepomôžu ani marketingové nálepky popredných fotografických značiek na mobile. Fyzika ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH