S_1124_TABS10 Advertisement S_1124_TABS10 Advertisement S_1124_TABS10 Advertisement

Budúcnosť patrí high-endu

0
Ako naznačujú výsledky prieskumov trhu agentúry CIPA (Camera & Imaging Product Association), predaj digitálnych fotoaparátov od roka 2010 vytrvalo klesá. Z pôvodných 121,5 milióna kusov do roku 2015 poklesol predaj na 35,4 milióna kusov, pričom sa zvýšil predaj fotoaparátov s výmennými objektívmi. Príčinou tohto trendu je vo veľkej miere nástup smartfónov, ktorých fotoaparáty hlavne v posledných rokoch zaznamenali búrlivý vývoj a často aspoň v základných aspektoch dokážu nahradiť bežné kompakty. Výhoda fotoaparátu v smartfóne je hlavne v tom, že ho máte stále pri sebe, takže dokážete operatívne reagovať v reálnom čase. Nevýhodné sú čoraz menšie snímače, ktoré síce vďaka najnovším technológiám výrobca dokáže prispôsobiť do dobrých svetelných podmienok, ale keď sa s mobilom ocitnete v slabšom svetle, je pekným obrázkom zväčša koniec a sú pozerateľné iba na malom displeji smartfónu. A verte, že tomu nepomôžu ani marketingové nálepky popredných fotografických značiek na mobile. Fyzika ... Zobrazit Galériu

René Hubinský

Všetky autorove články
Fujifilm Canon Leica Lumix sony

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať