Prehľad: Chatboty a ich využitie
Dnešné chatboty dosiahli úroveň, pri ktorej už človek môže zaváhať nad tým, či je na druhej strane softvér alebo ľudský partner v konverzácii. Čoraz viac spoločností, najmä tých väčších, využíva chatboty na jednoduchšiu komunikáciu s klientom. Vybavovanie otázok typu FAQ je asi ideálna oblasť využitia, no tým sa možnosti týchto šikovných programov nekončia.
Zrejme prvý chatbot začal vznikať ešte v roku 1964, mal iba 200 riadkov kódu a jeho dokončenie trvalo dva roky. Dostal meno Eliza a jeho autorom bol Joseph Weizenbaum z MIT. Aj nástupcovia Elizy dlhý čas využívali princíp rozpoznávania textových vzorov a reagovali pripravenými odpoveďami. Pochopiteľne, takýto spôsob komunikácie je veľmi primitívny, chýba mu kontextualizácia obsahu a je využiteľný v podstate iba na zábavu. Vytvoriť softvér, ktorý bude zmysluplne odpovedať na otázky či reagovať na akúkoľvek konverzáciu, je oveľa ťažšie, ako by sa mohlo zdať. Základná definícia hovorí, že chatbot je program, ktorý simuluje ľudskú komu ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH