S_1124_Flexcam Advertisement S_1124_Flexcam S_1124_Flexcam Advertisement

Prehľad: Chatboty a ich využitie

0
Dnešné chatboty dosiahli úroveň, pri ktorej už človek môže zaváhať nad tým, či je na druhej strane softvér alebo ľudský partner v konverzácii. Čoraz viac spoločností, najmä tých väčších, využíva chatboty na jednoduchšiu komunikáciu s klientom. Vybavovanie otázok typu FAQ je asi ideálna oblasť využitia, no tým sa možnosti týchto šikovných programov nekončia. Zrejme prvý chatbot začal vznikať ešte v roku 1964, mal iba 200 riadkov kódu a jeho dokončenie trvalo dva roky. Dostal meno Eliza a jeho autorom bol Joseph Weizenbaum z MIT. Aj nástupcovia Elizy dlhý čas využívali princíp rozpoznávania textových vzorov a reagovali pripravenými odpoveďami. Pochopiteľne, takýto spôsob komunikácie je veľmi primitívny, chýba mu kontextualizácia obsahu a je využiteľný v podstate iba na zábavu. Vytvoriť softvér, ktorý bude zmysluplne odpovedať na otázky či reagovať na akúkoľvek konverzáciu, je oveľa ťažšie, ako by sa mohlo zdať. Základná definícia hovorí, že chatbot je program, ktorý simuluje ľudskú komu ... Zobrazit Galériu

Peter Vnuk

Všetky autorove články
chatboty

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať