Číňania už dokážu prenášať energiu bezdrôtovo aj do rýchlo sa pohybujúceho vlaku
Čínski vedci vyvinuli metódu bezdrôtového prenosu energie do vlaku maglev počas jeho jazdy. Podľa výskumníkov zapojených do projektu dosiahol vysokorýchlostný prototyp počas skúšobnej jazdy bezprecedentnú účinnosť. Zatiaľ čo energetická účinnosť typickej bezdrôtovej nabíjačky smartfónu je približne 50 %, vlak maglev v Čching-tao vo východočínskej provincii Šan-tung, ktorý je navrhnutý tak, aby mohol jazdiť maximálnou rýchlosťou 600 km/h a zároveň bol nadnášaný magnetickou silou, by mohol čerpať elektrinu z vysielacích cievok na koľajniciach s účinnosťou až 92,4 percenta.
Dodávka energie bola hlavnou technologickou výzvou v technológii vysokorýchlostného maglevu. Hoci samotný vlak je poháňaný magnetickou silou, väčšina zariadení v ňom potrebuje elektrickú energiu. Batéria sa považuje za priveľký a ťažký zdroj energie a káble nie sú schopné odolať teplu a opotrebeniu, ktoré vznikajú pri kontakte s elektrickým vedením pri extrémnych rýchlostiach. Lineárny motor, tradičný spôsob bezdrôtov ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH