S_1124_Flexcam Advertisement S_1124_Flexcam S_1124_Flexcam Advertisement

Číňania už dokážu prenášať energiu bezdrôtovo aj do rýchlo sa pohybujúceho vlaku

0
Čínski vedci vyvinuli metódu bezdrôtového prenosu energie do vlaku maglev počas jeho jazdy. Podľa výskumníkov zapojených do projektu dosiahol vysokorýchlostný prototyp počas skúšobnej jazdy bezprecedentnú účinnosť. Zatiaľ čo energetická účinnosť typickej bezdrôtovej nabíjačky smartfónu je približne 50 %, vlak maglev v Čching-tao vo východočínskej provincii Šan-tung, ktorý je navrhnutý tak, aby mohol jazdiť maximálnou rýchlosťou 600 km/h a zároveň bol nadnášaný magnetickou silou, by mohol čerpať elektrinu z vysielacích cievok na koľajniciach s účinnosťou až 92,4 percenta. Dodávka energie bola hlavnou technologickou výzvou v technológii vysokorýchlostného maglevu. Hoci samotný vlak je poháňaný magnetickou silou, väčšina zariadení v ňom potrebuje elektrickú energiu. Batéria sa považuje za priveľký a ťažký zdroj energie a káble nie sú schopné odolať teplu a opotrebeniu, ktoré vznikajú pri kontakte s elektrickým vedením pri extrémnych rýchlostiach. Lineárny motor, tradičný spôsob bezdrôtov ... Zobrazit Galériu

Redakcia

Všetky autorove články

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať