ACER_112024 ACER_112024 ACER_112024

Digitalizácia výroby v roku 2021

0
Uplynulý rok urobil pre digitalizáciu našich životov oveľa viac než všetky predošlé. Dokonca aj v školách, kde sa venovali informačným technológiám len okrajovo, sa zapojili takmer všetci učitelia do online výučby. Vyskúšali si špeciálny komunikačný softvér, začali využívať elektronické prezentácie, animácie, zdieľanie dokumentov. Medzi školami sú však napriek tomu priepastné rozdiely. Tie lepšie od samého začiatku zvolili spoločnú komunikačnú platformu, svojich učiteľov zaškolili a žiaci to potom majú jednoduchšie a sú pri výučbe efektívnejší. Tie horšie školy nechali všetko bez koordinácie. Každý učiteľ zvolil iný prístup. Aj medzi výrobnými podnikmi sú v digitalizácii veľké rozdiely. Podniky so stratégiou sa dajú prirovnať k prístupu lepších škôl a podniky bez stratégie sú zmietané aktivitami jednotlivcov. Vedúci dielne si kúpi softvér na riadenie vybraných troch strojov, plánovač divízie B svoj izolovaný plánovací softvér, nákupca si zaobstará softvér na komunikáciu s dodávateľmi ...

Vladimír Bartoš, riaditeľ pre stratégiu, Minerva Česká republika, a. s.

Všetky autorove články