Dojazd 965 km na jedno natankovanie „slanej vody“
V článkoch o elektromobiloch sa čas nabíjania batérie zvyčajne porovnáva s časom potrebným na naplnenie nádrže benzínom. Navyše sa toto porovnanie často uvádza ako silný dôvod na vývoj vozidiel poháňaných vodíkom, aj keď vodík pre svoju energeticky náročnú výrobu ešte nie je riešením. Existuje však aj iný systém skladovania energie, ktorý by sa mohol vziať do úvahy – prietoková batéria redox (redukcia – oxidácia).
Prietokové batérie sa líšia od bežných batérií v tom, že ich aktívny materiál je vo forme dvoch redoxných párových roztokov, ktoré sú uložené v externých nádržiach a čerpajú sa cez elektrochemické články, kde na povrchoch inertných elektród prebieha reakcia nabíjania a vybíjania. Prietokové batérie našli uplatnenie v oblasti skladovania energie v rozvodnej sieti, no v automobiloch sa zatiaľ neosvedčili. Schopnosť doplniť iónové „soľné“ roztoky spôsobom, ktorý je veľmi podobný plneniu benzínovej nádrže, však upútal pozornosť firmy NanoFlowcell, výskumnej a vývojovej spoločnos ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH