Dokážeme sa pripraviť na exponenciálny vek?
Počas predchádzajúceho štvrťstoročia spoločnosť Amazon transformovala nakupovanie. Pri maloobchodných tržbách presahujúcich 213 miliárd dolárov ju prekonával iba Walmart s tržbami viac ako pol bilióna dolárov. No jej online obchod bol asi osemkrát väčší ako online biznis Walmartu. Amazon však zďaleka nie je len online obchod. Podnikanie v oblastiach, ako sú cloud computing, logistika, médiá a hardvér, zvyšuje tržby o ďalších 172 miliárd dolárov.
Jadrom jeho úspechu je ohromujúci rozpočet na výskum a vývoj, ktorý v roku 2019 dosahoval výšku 36 miliárd dolárov. Spoločnosť vyvíja všetko od robotov po hlasových asistentov pre inteligentnú domácnosť. Na porovnanie, Tesco, najväčší maloobchodný predajca v Británii s ročným obratom presahujúcim 50 miliárd libier, mal výskumné laboratórium, ktorého rozpočet bol v roku 2016 šesťmiestny.
No asi najpozoruhodnejšia bola rýchlosť, akou Amazon tento rozpočet zvýšil. Pred desiatimi rokmi bol jeho rozpočet na výskum 1,2 miliardy dolárov. V priebehu ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH