S_1124_TABS10 Advertisement S_1124_TABS10 Advertisement S_1124_TABS10 Advertisement

Editorial: Total control

0
To, že náš život s technológiami zanecháva elektronickú stopu, prostredníctvom ktorej sa dajú o nás zistiť aj veľmi osobné fakty, je všeobecne známe. Ale to, ako sa stále viac zväčšuje hĺbka a šírka tejto stopy, ma prekvapuje a trošku aj desí. Nad personalizovanou reklamou sa už nikto nepozastavuje. Ak si vo vyhľadávači zisťujem niečo o Helsinkách alebo si kúpim nové outdoorové tenisky, je jasné, že sa na weboch s googlovskými banermi a Facebooku na mňa budú istý čas valiť ponuky na výhodné ubytovanie a novú doplnkovú výbavu do terénu. Už párkrát sa mi však stalo, že sa mi začala zobrazovať takáto cielená personalizovaná reklama na veci, o ktorých som si bol istý, že som ich ani cez Google nevyhľadával, ani nič súvisiace nekupoval, ani neklikal na weby s podobným obsahom. To vo mne vyvolávalo paranoidný pocit, ako keby mi Facebook aj Google videli rovno až do hlavy. Raz som sa o tom bavil s kolegom a spomenul mi prípad, keď jedna tehotná žena zažalovala Google, pretože jej za obdobnýc ...

Martin Drobný

Všetky autorove články

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať