Editorial: Total control
To, že náš život s technológiami zanecháva elektronickú stopu, prostredníctvom ktorej sa dajú o nás zistiť aj veľmi osobné fakty, je všeobecne známe. Ale to, ako sa stále viac zväčšuje hĺbka a šírka tejto stopy, ma prekvapuje a trošku aj desí.
Nad personalizovanou reklamou sa už nikto nepozastavuje. Ak si vo vyhľadávači zisťujem niečo o Helsinkách alebo si kúpim nové outdoorové tenisky, je jasné, že sa na weboch s googlovskými banermi a Facebooku na mňa budú istý čas valiť ponuky na výhodné ubytovanie a novú doplnkovú výbavu do terénu. Už párkrát sa mi však stalo, že sa mi začala zobrazovať takáto cielená personalizovaná reklama na veci, o ktorých som si bol istý, že som ich ani cez Google nevyhľadával, ani nič súvisiace nekupoval, ani neklikal na weby s podobným obsahom. To vo mne vyvolávalo paranoidný pocit, ako keby mi Facebook aj Google videli rovno až do hlavy. Raz som sa o tom bavil s kolegom a spomenul mi prípad, keď jedna tehotná žena zažalovala Google, pretože jej za obdobnýc ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH